TEST: Peugeot 508 SW GT Blue HDi 180 EAT8

0
1324

Kada smo na proljeće testirali limuzinsku izvedbu Peugeota 508 kroz glavu su nam prolazile misli kako bi bilo odlično imati ovako oku ugodan automobil sa većom funkcionalnosti prtljažnog prostora, a da se ne izgubi odlično pogođena coupeovska forma. Francuzi su naravno osluškivali tržište te samim time uslišili želje mnogih, pa tako i naše.

Kako smo već spomenuli, sve ono što su nekoć bili talijanski automobili, sada su francuski, a pri tome prvenstveno mislimo na zaista odličan prije svega atraktivan i poseban dizajn koji okreće glave i onih koji nisu previše zagriženi za automobile. Ako je kod limuzinske izvedbe 508-ice glavna asocijacija bio Ford Mustang, onda je kod karavanske ni manje ni više nego Batmobile!

Upravo tako, posebno, moćno ali neopisivo privlačno izgleda novi 508 SW. Prolaznici, kao i ostali vozači u prometu i dalje okreću glave za sada već svima poznatim Peugeotom. Skladne linije, prije svega markantan prednji kraj sa velikom rešetkom hladnjaka i atraktivnim LED svjetlima koja se protežu po rubovima vodoravno ali i okomito u obliku kljove (lavljim očnjacima), dug poklopac motora, naglašeni blatobrani, veliki 19″ aluminijski kotači te kao i kod limuzinske izvedbe nisko položena silueta krova sa zaista skladno oblikovanim stražnjim krajem kroz čiju se dužinu protežu “spojena” svjetla sa odličnom LED grafikom. Pri dnu stražnjeg branika nalazi se i lakirani difuzor sa 2 ispušne cijevi na lijevoj strani automobila. Impresivno, pa i u karavanskoj izvedbi!

„i cockpit“ standardan je već kod svih novih Peugeot modela te osvaja na prvu. Kvalitetni materijali, odlična završna obrada, broj tipki sveden na minimum uz veliki središnji infotainment sistem svidjeti će se i onima koji u počecima nisu bili skloni ovakvoj „avangardi“ unutar automobila. Malen i precizan kožni servo upravljač ravno odrezan pri vrhu kako bi olakšao pogled na instrumente (mogu biti i analogni i digitalni), ali i pri dnu kako bi se mogao pozicionirati što niže odlično leži u rukama. Vozaču blago okrenut središnji greben sa već spomenutim velikim zaslonom ispod kojeg se nalaze tipke koje podsjećaju na one klavirske, a nude ulazak unutar pojedinih opcija vozila (glazba, ventilacija, navigacija, postavke…) izrazito olakšavaju upotrebu cjelokupnog sistema u vozilu i osim što ovakvo rješenje odlično izgleda ima i ergonomskog smisla. Spomenimo i odličan audio sistem sa 10 zvučnika koje isporučuje francuski FOCAL čime su prije nekoliko godina Peugeotova vozila prva u svijetu dobila ovaj odličan audio sistem.

Sjedala su odlična, čvrsta sa naglašenim bočnim osloncima, ali kod dužih putovanja dovoljno udobna da ne stvaraju zamor kako vozača tako i putnika. Na stražnjoj klupi zbog nisko položenog krova mogu se smjestiti maksimalno dvije osobe ne više od 1,8m. Po pitanju prtljažnog prostora novi Peugeot 508 SW nudi velikih 530l (1780l) prostora što je iznad prosjeka konkurencije. S obzirom na nisku siluetu krova, međuosovinski razmak jednak limuzinskoj izvedbi i minimalnom rastu dimenzija odnosno 4 centimetra u dužinu (4790 mm), i za 1,27 cm u visinu (1420 mm) 508 SW nudi maksimalnu iskoristivost prostora sukladno svojoj izvedbi.

Testni primjerak pokretan je već poznatim dizelskim agregatom koji iz dvije litre obujma sa četiri cilindra potpomognut turbom nudi 177 KS i 400 Nm dostupnih pri niskih 2000 okretaja u minuti, a uparen je sa 8-stupanjskom automatikom. Živahan motor ovaj sportski karavan potjera s mjesta do 100 km/h za 8.4 sekunde, a kazaljku zaustavlja na visokih 231 km/h. S obzirom na masu od 1540 kg automobil je zaista upravljiv i kod nešto dinamičnije vožnje. Zahvaljujući odličnom ovjesu koji upija neravine, a opet je dovoljno tvrd da može popratiti i zahtjeve sportski nastrojenih vozača, novi 508 SW oduševljava upravo svojom upravljivošću. Spomenuti automatski mjenjač sa 8 stupnjeva prijenosa viđen je kod svih ostalih kućnih modela i ne nudi ništa novo; uglađen i tih, gotovo momentalni prijenos brzina osigurava bezbrižnu vožnju, a zaista ga je teško natjerati da se proračuna u promjenama stupnjeva.

Prosječna potrošnja za vrijeme testiranja bila je niža od 8 litara euro dizela, što je s obzirom na snagu i masu automobila te automatski mjenjač odličan podatak.

Kod novog Peugeot 508 SW-a vrijedi još spomenuti odličnu izolaciju buke odnosno šuma vjetra i kod visokih putnih brzina, a to je hvale vrijedan podatak s obzirom da i ovaj model nema okvira oko stakla na vratima.

Testni primjerak opremljen je najbogatijim GT paketom opreme, pa tako pored sve sile tehnologije aktivne i pasivne sigurnosti nudi i Night Vision paket koji svojim radarima i termalnom kamerom na instrument ploči upozorava vozača i projicira sliku ispred vozila i u otežanim uvjetima vožnje (noć, magla, kiša..) te tako brine o sigurnosti svih sudionika u prometu.

340.411 kn koliko stoji testni model u Dark plavoj boji i GT paketu opreme možda na prvu zvuči mnogo, no zapravo dobivate odličan i potentan automobil koji će zadovoljiti sve obiteljske potrebe, a pri tome dugo dugo godina ostati šarmantan i prije svega privlačan zbog svog izgleda, ali i  buditi sportskog vozača u vama.

TEHNIČKI PODACI – Peugeot 508 SW GT Blue HDi 180 EAT8

Motor: turbodizelski, 4 cilindra

Obujam: 1997 ccm

Snaga: 130 kW/177 KS na 3750/min

Moment: 400 Nm na 2000/min

Mjenjač: 8-stupanjski automatski

Pogon: na prednje kotače

Dimenzije: 4790 x 1420 x 1907 mm

Međuosovinski razmak: 2793 mm

Masa: 1540kg

Prtljažnik: 530l (1780l)

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi

Gume: 235/40 R19

Ubrzanje: 8,4 s

Najveća brzina: 231 km/h

Potrošnja na testu: 7,7 l

Cijena testiranog modela: 340.411 kn (45.877 eura)