TEST RABLJENOG: Renault Laguna Coupe 2.0dCi 4Control 2011.god.

0
14

Laguna Coupe jedan je od rijetkih coupea na hrvatskim cestama, no smatramo da je zaista nepravedno zanemaren jer i dan danas ima štošta za pokazati

Renault kao brand nastao je 1898. godine i od prvih trenutaka života Renault je znao da moto sport prodaje automobile. Više od stoljeća poslije Renault se i dalje oslanja na taj princip igrajući značajnu ulogu u Formuli 1. Srećom to nije samo marketing. Uzmimo na primjer, Megane RS. Doslovce ismijava konkurenciju u svim usporedbama. Ali što ako želite zanimljiv Renault koji nije nužno usmjeren na divlju vožnju i bacanje u svaki zavoj? Pogledamo li u proizvodnu traku francuskog proizvođača dobiti ćemo samo jedan odgovor, a to je Laguna Coupe.

Dakle, da li je Renault upakirao dovoljno temperamenta u Lagunu Coupe? Odlučili smo odgovoriti na to pitanje tako što smo uzeli vozilo sa 2.0 litrenim dizel motorom, pogonjeno sa 180 konja. Uspjeli smo testirati jedan od rijetkih rabljenih primjeraka ovog modela.

Što se tiče vanjštine, ako ga pogledate iz bilo kojeg kuta elegantan i dinamičan stil zaokupirati će sva vaša osjetila. Dizajneri su vjerojatno proveli jako puno neispavanih noći u nastojanju da se prednji kraj automobila razlikuje od onoga u sedan ili karavan izvedbi. I to su uspjeli stavljajući jedan elegantan, a opet originalan pristup, odnosno s cijele prednje strane branika nalazi se zračni otvor prednje rešetke.

Sam izgled automobila uspijeva pobjeći coupe-zaciji, djelomično zahvaljujući širokim bokovima  koji nas podsjećaju na pravog Grand Tourera. Kao vozač, uočiti će te ih svaki put kad pogledate u retrovizore, a kad otvorite vrata uživati ćete u dizajnu i malo tech igre: da bi prozori stali u šasiju automobila, svaki put kad se vrata otvore ili zatvore, prozori se automatski spuštaju ili dižu.

Sad je vrijeme da se posvetimo najizazovnijem dijelu automobila, a to je njegova pozadina. No prije nego što krenemo hvaliti stražnji kraj moramo napomenuti da smo primijetili da je vrlo sličan Aston Martinu.

U svakom slučaju, automobilu bi to moglo biti oprošteno ne samo zahvaljujući svom šarmu već i zbog toga što njegov dizajn krije inteligentnu strukturu. Prekrasan stražnji kraj koji okuplja mnoštvo crta, linija i oblika puno je više nego samo neki zbroj oblika, te je napravljen od legure da bi njegov kompleksni oblik bio pretvoren u stvarnost.

Ne možete, a da se ne divite integraciji stražnjih parkirnih senzora, koji mnogim auto proizvođačima promakne ili mu ne pridaju dovoljno pažnje što može uništiti finese dizajna.

Coupe u odnosu na sedan je uži za 62 mm, ali to ne znači da nije prostran iznutra. Osim, naravno što je stražnji kraj modificiran, prednji je ostao netaknut. Pa, što nam donosi ova kombinacija starog i novog u unutrašnjosti. Kad otvorite vrata primijetiti će te metalni prag vrata koji se penje na kožno završena sjedala i jedan od najboljih kompromisa koji smo vidjeli. Sjedala su dovoljno udobna za duga putovanja, a u isto vrijeme mogu se nositi sa svim silama koja se javljaju pri jačim ulascima u zavoje.

Testni auto bio je opremljen prednjim sjedalima koja se mogu pomicati elektronički prema naprijed kako bi imali pristup stražnjoj klupi. Da, straga ima sjedala u koja se mogu smjestiti dvije odrasle osobe, ali samo ako nisu viša od 180 cm. Čak ima i prostora za treću osobu u sredini, ali samo za kraća putovanja.

Vratimo se još malo na prednji dio automobila, gdje imamo dosta stvari za analizirati. Recimo upravljač. Dizajn koji je korišten je sportski upravljač sa ravnim dnom i bez ikakvih ergonomskih nedostataka. Gumbi koji kontroliraju Bose zvučni sustav s kojim je bio opremljen naš testni automobil su također smješteni vrlo ergonomski, kao i oni za električnu parkirnu kočnicu te za klimatsku kontrolu, ali nemate onaj osjećaj perfekcionizma na koji su nas navikli njemački proizvođači. Renault koristi veliku količinu obrezivanja na nadzornoj ploči i za dekorativni dio upravljača se koristi plastika koja izgleda poput metala. Plastika iznutra je mekana i nemate osjećaj da je jeftina.

Kada ste u pokretu shvaćate da tri retrovizora i inteligentni oblik stražnjeg prozora donose preglednost straga na veću razinu nego što očekujete.

Sve u svemu sama kabina Lagune donosi dinamički odnos prostora za putnike straga i sprijeda.

Što se tiče vožnje po gradu, motor koji smo mi imali nam je pružio sve što nam je trebalo da se osjećamo ugodno unutar gradskih granica. Najčešće će te se naći u trećoj brzini koja omogućuje dobru ravnotežu između ubrzanja i fleksibilnosti.

Kada pričamo o parkiranju, stvari će vam dobro izgledati ukoliko si naručite dodatne stražnje i prednje parkirne senzore, jer ukoliko to ne napravite imati će te osjećaj kao da kravu gurate u bocu mlijeka. Dizajn stražnjeg kraja ostavlja jako malo prostora za vidljivost i bez obzira što su retrovizori velikodušni, nećete imati pojma gdje vam je stražnji odbojnik.

S obzirom na činjenicu da se automobil osjeća jako brz, bili smo vrlo impresionirani potrošnjom unutar grada. Potrošnja se vrtila oko 10 litara na 100 km.

Prostrani prtljažnik vam omogućuje da automobil koristite za shopping ali i putovanja , međutim takav stražnji oblik automobila donosi i manu, a to je da vam prtljažnik ne omogućuje brzi istovar i utovar stvari.

Laguna Coupe uopće nije zastrašujuća u urbanoj sredini, već ukoliko stvarno želite iskoristiti resurse dizel agregata, morate ga izvući na otvorenu cestu.

Obično automobili nude ili preupravljanje ili podupravljanje. Čak se i automobili sa pogonom na sva četiri kotača muče kako bi stvorili ravnotežu između dvoje. No pošto je naš testni automobil bio opremljen sa upravljanjem na sva četiri kotača (4Control), mi nismo imali tih problema te smo se mogli uhvatiti u koštac sa zavojima pri velikim brzinama. Jedino nas je razočaralo što se ESP neprestano uključivao i kvario nam pravi doživljaj i naše pokušaje da izvučemo Lagunu do njezinih granica.

Sustav 4Control se stvarno iskazao pri naglim promjenama smjera, gdje se vozilo osjećalo vrlo okretno.

Sad kad smo završili sa bacanjem automobila u zavoje, prelazimo na ravnicu gdje smo primijetili da je pretjecanje u četvrtoj brzini pravi užitak, te čak ukoliko se vozite u petoj, ne morate prebacivati u nižu jer će vas 400Nm okretnog momenta ispaliti u svakoj brzini. Naravno možete naći i jače motore, ali ne možete dobiti bolji, jer jači motori i oni V6 dolaze sa dosadnim i sporim automatskim mjenjačem.

Kad počnete voziti Lagunu nemate osjećaj da je sportski automobil, već potpuno „normalni“. Isto vrijedi i za kočenje. Vozeći ovaj automobil izvan grada, moći će te uživati u mnogočemu, od pretjecanja do čudesnih ulazaka u zavoj, samo ga nemojte voziti presnažno jer će te biti razočarani.

Kao što smo već spomenuli, sjedala su fantastična. Prednja! Pronašli smo jedan od najboljih kompromisa između masera i bočnog G odbijanja. Stražnja sjedala također su vrlo udobna  i u kombinaciji sa suspenzijom automobila imati će te vrlo sretnu kralježnicu bez previše nabijanja.

Impresionirao nas je i dvozonski sustav automatske klime. Imate dvije tipke“meko“ i „brzo“ koje omogućuju fino podešavanje klime .

Testirano vozilo opremljeno je sa još nekim stvarima koje su nas impresionirale kao što je senzor za kišu, tempomat, električna ručna kočnica, prilagodljiva bi-xenon prednja svjetla (funkcija u zavojima koja je zadovoljila našu stranu koja brine o sigurnosti.)

Udobnost je na vrhunskoj razini i kad izlazite/ulazite u automobil. Dovoljno je imati karticu u džepu i ne samo što će se vrata otvoriti ili zatvoriti, već će se i zaključati na dovoljnoj udaljenosti, tako da se ne trebate više brinuti o tome.

Jasno je da je Renault stavio udobnost visoko na listi prioriteta i to se može osjetiti na svakom detalju Lagune, od suspenzije do malih stvari.

Također vrlo je sigurna, ostvarila je pet zvjezdica Euro NCAP testu, no u stvarnom svijetu prilično je teško razbiti Lagunu. Prednji pogon u kombinaciji sa 4Control i pametni ESP, te sustavi poput ABS-a i pomoći pri kočenju u hitnim slučajevima zadržati će automobil na pravilnoj putanji.

Kad smo započeli ovu test vožnju očekivali smo samo lijepo lice bez previše karaktera, no pogriješili smo.

Očito, najbolji dio Lagune je vanjština.

Prednji kraj ima svoj identitet razlikujući se tako od Sedana i karavana, dok se na stražnji nitko nije žalio bez obzira što podsjeća na Astona. Sve je iznenadio svojom udobnošću i praktičnošću, ali je Laguna daleko od toga da bude savršena.  Sam automobil i nakon nepunih 100.000km nije imao većih kvarova, održavanje je relativno povoljno u odnosu na konkurenciju, a kvaliteta materijala je i dalje jednaka tvorničkom stanju. Vlasnik je izrazito zadovoljan automobilom i ima samo riječi hvale.

 

TEHNIČKE SPECIFIKACIJE: Renault Laguna Coupe 2.0dCi 4Control 2011.god.

Motor: 1995 cm3 L4

Gorivo: Dizel

Snaga: 131kw/180KS@3750 RPM

Moment: 400Nm@2000RPM

Mjenjač: 6 stupnjeva, ručni

Pogon: FWD

0-100km/h: 8.5 sec

Max brzina: 222 km/h

Dimenzije mm (d/š/v): 4641/1811/1397

POTROŠNJA: 9,5l

Cijena rabljenog:  80.000,00kn