Utjecaj pandemije na poslovanje A1 Hrvatska: Pad prihoda i dobiti

0
326

Izvanredne okolnosti uzrokovane pandemijom utjecale su na poslovanje tvrtke A1 Hrvatska, koja je za devet mjeseci zabilježila 312,2 milijuna eura ukupnih prihoda ili 3,5 posto manje nego u istom razdoblju lani, dok je operativna dobit (EBITDA) smanjena 4,1 posto, na 111,2 milijuna eura, doznaje se iz te tvrtke.

Konsolidirani financijski rezultati A1 Hrvatska objavljeni su u sklopu rezultata mati?ne A1 Telekom Austria Grupe u Be?u, u povodu ?ega iz A1 Hrvatska isti?u pritisak pandemije covid-19 na ukupno gospodarstvo, pa i na telekomunikacijsko tržište, maloprodaju i same korisnike, kao i na pove?anje rizi?nih odnosno nenaplativih potraživanja.

Na pad prihoda prije svega su utjecali slabljenje kune i manji broj posjetitelja u roamingu, što je i posljedica manjeg dolaska stranih turista u Hrvatsku ove godine, ali su, dodaju iz kompanije, pad prihoda djelomi?no nadoknadili uštedama na troškovnim kategorijama pa je ostvarena operativna dobit (EBITDA) za 4,1 posto manja nego lani.

Zbog pandemije je ove godine za prvu polovicu 2021. odgo?ena i dodjela spektra za 5G mrežu, za koju su ove godine planirali zna?ajne investicije, no kako je odgo?eno, ulaganja su u prvih devet mjeseci bila manja i iznosila 35,4 milijuna eura.

U fiksnom segmentu zabilježen je pad broja korisnika od 1,9 posto na godišnjoj razini, dok je u mobilnom porastao za 1,6 posto, i to, kako kažu, najviše zbog nastavka prelaska korisnika s bonova na ugovornu obvezu i poja?ane potražnje za Homebox uslugom zbog rada od ku?e.

“Izazovi koje prošle godine nitko nije mogao predvidjeti i posljedi?no teška gospodarska situacija uvelike su obilježili proteklih devet mjeseci. Pad prodaje, rast nenaplativih potraživanja, slabljenje vrijednosti kune i manji broj posjetitelja u roamingu zna?ajno su oblikovali financijske pokazatelje i imat ?e dugoro?ni u?inak na naše poslovanje koje ovisi o oporavku i rastu hrvatskog gospodarstva”, isti?e u komentaru rezultata predsjednik Uprave A1 Hrvatska Ji?í Dvorjan?ansky.

Ocjenjuje da su dobro i pravovremeno reagirali na nove na?ine rada te zahtjeve tržišta i korisnika za dodatnim kapacitetima, ponudivši i novi, jednostavniji i fleksibilniji portfelj usluga bez ugovorne obveze i s ve?im brzinama u fiksnoj mreži.

“Potpisali smo i ugovore i po?eli pripremne radnje za razvoj mreža nove generacije kojima ?emo pokriti više od 45 tisu?a ku?anstava na podru?ju Ivani? Grada, Kaštela, Solina i njihove šire okolice uz pomo? bespovratnih sredstava, a posebnu pažnju dajemo i našim poslovnim korisnicima, kojima ?e 11 milijuna eura vrijedna investicija u novi data centar koji smo po?eli nedavno graditi omogu?iti vrhunsku uslugu uz najviše standarde kvalitete i korištenje najnovijih tehnologija”, isti?e Dvorjan?ansky.

Smatra i da ?e utjecaji pandemije imati srednjoro?ne posljedice na poslovanje i investicijske prioritete, ali istovremeno o?ekuje i nove prilike u ICT segmentu te nastavku ubrzane digitalizacije društva, ?emu i dalje u A1 Hrvatska, kako zaklju?uje, “ostaju predani”.

HINA

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com