Utjecaj pandemije na poslovanje A1 Hrvatska: Pad prihoda i dobiti

0
60

Izvanredne okolnosti uzrokovane pandemijom utjecale su na poslovanje tvrtke A1 Hrvatska, koja je za devet mjeseci zabilježila 312,2 milijuna eura ukupnih prihoda ili 3,5 posto manje nego u istom razdoblju lani, dok je operativna dobit (EBITDA) smanjena 4,1 posto, na 111,2 milijuna eura, doznaje se iz te tvrtke.

Konsolidirani financijski rezultati A1 Hrvatska objavljeni su u sklopu rezultata matične A1 Telekom Austria Grupe u Beču, u povodu čega iz A1 Hrvatska ističu pritisak pandemije covid-19 na ukupno gospodarstvo, pa i na telekomunikacijsko tržište, maloprodaju i same korisnike, kao i na povećanje rizičnih odnosno nenaplativih potraživanja.

Na pad prihoda prije svega su utjecali slabljenje kune i manji broj posjetitelja u roamingu, što je i posljedica manjeg dolaska stranih turista u Hrvatsku ove godine, ali su, dodaju iz kompanije, pad prihoda djelomično nadoknadili uštedama na troškovnim kategorijama pa je ostvarena operativna dobit (EBITDA) za 4,1 posto manja nego lani.

Zbog pandemije je ove godine za prvu polovicu 2021. odgođena i dodjela spektra za 5G mrežu, za koju su ove godine planirali značajne investicije, no kako je odgođeno, ulaganja su u prvih devet mjeseci bila manja i iznosila 35,4 milijuna eura.

U fiksnom segmentu zabilježen je pad broja korisnika od 1,9 posto na godišnjoj razini, dok je u mobilnom porastao za 1,6 posto, i to, kako kažu, najviše zbog nastavka prelaska korisnika s bonova na ugovornu obvezu i pojačane potražnje za Homebox uslugom zbog rada od kuće.

“Izazovi koje prošle godine nitko nije mogao predvidjeti i posljedično teška gospodarska situacija uvelike su obilježili proteklih devet mjeseci. Pad prodaje, rast nenaplativih potraživanja, slabljenje vrijednosti kune i manji broj posjetitelja u roamingu značajno su oblikovali financijske pokazatelje i imat će dugoročni učinak na naše poslovanje koje ovisi o oporavku i rastu hrvatskog gospodarstva”, ističe u komentaru rezultata predsjednik Uprave A1 Hrvatska Jiří Dvorjančansky.

Ocjenjuje da su dobro i pravovremeno reagirali na nove načine rada te zahtjeve tržišta i korisnika za dodatnim kapacitetima, ponudivši i novi, jednostavniji i fleksibilniji portfelj usluga bez ugovorne obveze i s većim brzinama u fiksnoj mreži.

“Potpisali smo i ugovore i počeli pripremne radnje za razvoj mreža nove generacije kojima ćemo pokriti više od 45 tisuća kućanstava na području Ivanić Grada, Kaštela, Solina i njihove šire okolice uz pomoć bespovratnih sredstava, a posebnu pažnju dajemo i našim poslovnim korisnicima, kojima će 11 milijuna eura vrijedna investicija u novi data centar koji smo počeli nedavno graditi omogućiti vrhunsku uslugu uz najviše standarde kvalitete i korištenje najnovijih tehnologija”, ističe Dvorjančansky.

Smatra i da će utjecaji pandemije imati srednjoročne posljedice na poslovanje i investicijske prioritete, ali istovremeno očekuje i nove prilike u ICT segmentu te nastavku ubrzane digitalizacije društva, čemu i dalje u A1 Hrvatska, kako zaključuje, “ostaju predani”.

HINA