Njemački automobilski div Volkswagen jasno je poručio da mali automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem – posebno benzinski – nemaju budućnost u Europi. Prema riječima izvršnog direktora marke, Thomas Schäfera, segment supermini vozila u kojem dominiraju gradski i kompaktni benzinci polako ali sigurno nestaje s tržišta, dok će električni modeli preuzeti glavnu ulogu u nadolazećim godinama.
Ova izjava dolazi u trenutku kada se automobilska industrija suočava s pojačanim emisijskim standardima i regulatornim pritiscima u Europskoj uniji. Iako su prijedlozi EU zapravo ublažili planiranu potpunu zabranu automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem od 2035. godine, proizvođači i dalje moraju značajno smanjiti prosječne emisije CO₂ do 2030. godine, što znatno otežava ekonomski isplativo zadržavanje malih benzinskih modela u ponudi.
Zašto su mali benzinci „osuđeni na izumiranje”?
Na pitanje prema kojem se razvoju Volkswagen opredjeljuje, Schäfer je za njemački Auto Motor und Sport iznio vrlo jasnu viziju:
„Budućnost u ovom segmentu je električna.”
Prema njegovim riječima, razvoj potpuno novog malog automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem koji bi zadovoljio stroge emisijske norme Europske unije bio bi izuzetno skup. Te troškove ne bi mogao apsorbirati proizvođač bez podizanja cijene, čime bi takav automobil postao neatraktivan i nekonkurentan na tržištu masovnih malih vozila.
Drugim riječima – Volkswagen procjenjuje da su ekonomska realnost i regulatorni pritisci takvi da više nema smisla ulagati u nove benzinske supermini modele, jer bi njihova proizvodnja bila preskupa i teško bi se prodavala u velikim količinama.
Kraj ere malih benzinskih auta u VW ponudi?
Schäfer je posebno istaknuo da će serija VW Polo, tradicionalno jedan od najprodavanijih benzinskih modela u Europi, uskoro biti **zamijenjena potpuno električnim pandanom – modelom ID. Polo. Ovaj novi električni Volkswagen, čija je proizvodnja predviđena za sljedeću godinu, trebao bi koštati oko 25.000 eura u osnovnoj konfiguraciji, što ga čini konkurentnim izborom za kupce koji traže mali gradski automobil.
Pored toga, Volkswagen planira i električni crossover sličnih dimenzija, inspiriran konceptom ID. Cross, kao još jednu opciju za one koji traže praktički mali, ali električan automobil. Svi ovi modeli bit će bazirani na MEB+ platformi, modularnoj električnoj arhitekturi dizajniranoj isključivo za EV vozila.
Električni planovi od 2027. nadalje
Volkswagen ne planira samo električni Polo – tijekom 2027. trebao bi na tržište stići i ID. Every1, električni model još niže ulazne cijene. Prema najavama, njegova cijena mogla bi biti oko 20.000 eura prije državnih subvencija, što bi dodatno približilo električne automobile prosječnim kupcima.
Ove cijene uključuju PDV, ali ne uključuju moguće poticaje koje neke države članice EU nude za kupovinu električnih vozila – što može dodatno smanjiti efektivnu cijenu za krajnje kupce.
Takvi planovi jasno pokazuju VW-evu strategiju prelaska na električnu mobilnost, ali i potvrđuju da benzinski automobili u segmentu gradskih i malih vozila nemaju budućnost, barem ne razvijeni kao novi proizvodi.









