Vozili smo: Nissan Micra (5. generacija)

0
8

U 30 godina proizvodnje kupilo ju je više od sedam milijuna kupaca pa je time Nissan Micra jedan od najuspješnijih modela japanskog proizvođača. Nakon godina lutanja dizajnom i formom peta generacija konačno izgleda atraktivno. Pouzdanost, funkcionalnost i kvaliteta ionako nikad nisu bili upitni, ali Nissan Micra nije se mogla otresti imidža automobila u kojeg se zaljubljuje na drugi pogled.

Više od polovice svih prodanih Micri u povijesti vlasnike je našlo u Europi. Prva generacija iz 1983. godine zapravo se temelji na formi koju je trebao koristiti Fiat Uno. Uprava proizvođača iz Torina na kraju je usvojila Giugiarov dizajn, a prvotan je ponuđen Nissanu, koji ga je iskoristio za Micru. Da je to bio dobar potez dokazuje 888.000 europskih kupaca. Druga je bila još uspješnija pa je osvojila srca čak 1,3 milijuna Europljana. Najveći adut bio je prvi mali 16-ventilac, a uspjeh je okrunjen titulom ‘Europskog automobila 1992. godine’, prvom u povijesti za neki japanski model. Kod treće Micre već je primjetno lutanje po pitanju dizajna, a to se odrazilo i na prodaju u Europi, koja je pala na 822.000. Brojke četvrte generacije iz 2011. još su poraznije, premda je bio osjetno skladniji od prethodnika, u Europi je prodan u svega 400.000 primjeraka.

Sve to u upravi japanskog proizvođača upalilo je zvono za uzbunu. Za razliku od prethodnika, novi Micru nisu dizajnirali Indijci. Europski dizajnerski centar Nissana ozbiljno je zasukao rukave. Zbog stila su donekle žrtvovali kompaktne gabarite pa ne Nissan Micra pete generacije na gornjoj granici B-segmenta. Dužinom od 400 cm (+17) i međuosovinskim razmakom razvučenim na 252,5 cm (+7,5) stječe se dojam da je za klasu veća od prethodne. Nemjerljivo bolji komfor, pogotovo straga, kupci će znati cijeniti, kao i prtljažnik od solidnih 300 litara.


Nissan Micra pete generacije vratit će se u žižu zbivanja B-segmenta. Aduta je puno, a najveći je svakako ozbiljan dizajnerski iskorak. Udara dobre temelje za Renault Clio pete generacije, koji stiže 2018.

Dizajnerski i stilski toliko je poboljšana da teško može stati u istu rečenicu s prethodnom. Klinasta forma naglašava atraktivnost, a izvrsna aerodinamika s koeficijentom otpora zraka od 0,29 istodobno doprinosi poboljšanju performansi i smanjenju potrošnje. Prodaja starta s turbobenzincem 0.9 IG-T sa 90 KS, atmosferskim benzincem 1.0 sa 73 KS te dizelašem 1.5 dCi sa 90 KS, što je sasvim dovoljno za ugodnu vožnju. Isprobali smo benzinca 0.9 IG-T, koji će zbog manje cijene biti poželjniji od dizelaša, i uvjerili se kako sasvim solidno vuče, uz realnu potrošnju manju od 6,5 litara. Ovjes nudi dobra kompromis između stabilnosti i udobnosti, kočnice su dobro dimenzionirane, uz iznenađujuće precizno upravljanje. Atmosferski benzinac teško će pronalaziti kupce, jer je prilično trom (15,1 s i 161 km/h), dok će dizelaš, uz realnu potrošnju od 5 litara teško opravdati višu početnu cijenu u usporedbi s turbobenzincem. Za one koji se odluče za njega nedoumica nema. Riječ je o izvrsnom motoru kojeg Renault godinama usavršava, a koliko je pouzdan najbolje ilustrira podatak da ga koristi i Mercedes-Benz.

Vozačev prostor je dobro opremljen, s klasičnim analognim instrumentima koji su lijepi i pregledni. Mjesta sprijeda ima i za dvometraše, a svi prekidači nadohvat su ruke i logično posloženi. Dodatan iskorak Nissan je napravio implementirajući u Micru brojne sigurnosne sustave iz većih modela poput upozorenja na napuštanje trake, na vozila u mrtvom kutu, na prepoznavanje pješaka… U svakom slučaju Nissan Micra udarila je dobre temelje za Renault Clio pete generacije, koji stiže 2018., a rastom gabarita zamijenila je staru Micru i istodobno poslala model Note u ropotarnicu povijesti. Japanci su napravili dobar posao!

TEHNIČKI PODACI:
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno
Obujam: 898 ccm
Provrt i hod: 72,2 x 73,1 mm
Kompresija: 9,5:1
Snaga: 66 kW/90 KS pri 5500/min
Moment: 140 Nm pri 2250/min
Mjenjač: 5-stupanjski ručni
Pogon: prednji
Dimenzije: 3999 x 1743 x 1455 mm
Međuosovinski razmak: 2525 mm
Masa: 1076 kg
Prtljažnik: 300/1004 l
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani
Gume: 185/65 R15
Ubrzanje: 12,1 s
Najveća brzina: 175 km/h
Potrošnja: 5,6/3,7/4,4 l
Potrošnja na testu: 6,3 l
Cijena testiranog modela: oko 95.000 kn (12.660 eura)