Zagreb bi za dvije do tri godine trebao imati prve autobuse na vodik

0
238

Zagreb bi za dvije do tri godine trebao dobiti prvih 20 autobusa za javni prijevoz na vodik, uz vrijednost investicije od 25 milijuna eura, najavljeno je u ?etvrtak na potpisivanju sporazuma o suradnji Ine i Grada Zagreba na uvo?enju vodika u javni gradski prijevoz.

Sporazum izme?u Ine i Grada Zagreba potpisali su zamjenica gradona?elnika koja obnaša dužnost gradona?elnika grada Zagreba Jelena Pavi?i? Vuki?evi? te ?lanovi uprave Ine Niko Dali? i Darko Markoti?.

Predsjednica Uprave ZET-a Ljuba Rom?evi? – Žgela istaknula je kako se radi o sporazumu Grada Zagreba i Ine ste Grada i ZET-a o daljnjim ulaganjima u alternativna goriva, odnosno za nabavu autobusa s pogonom na vodik.

Sporazumom su se njegovi sudionici obvezali i garantirali daljnja ulaganja u alternativna goriva. Konkretno, radi se o nabavi 20 autobusa s pogonom na vodik, a u ZET-ovom pogonu u Podsusedu planira se tako?er i izgradnja punionice na vodik. Žgela o?ekuje da se projekt realizira kroz sljede?e dvije do tri godine, s tim da ?e se prva godina dana potrošiti na pripremu tehni?ke dokumentacije.

Pro?elnica Ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša grada Zagreba Mirka Jozi? istaknula je da se radi o prvom projektu po?etka masovne primjene vodika na podru?ju Zagreba i Hrvatske.

“Stvaramo novo tržište za taj energent budu?nosti. Procijenjena vrijednost 20 autobusa na vodik i prate?e infrastrukture je 25 milijuna eura, a financirat ?e se bespovratnim sredstvima EU-a”, kazala je Jozi?.

ZET-ovu autobusnu flotu danas po njezinim rije?ima ?ini 441 autobus prosje?ne starosti 10,9 godina, koji godišnje pre?u ukupno 29 milijuna kilometara. U proteklih nekoliko godina, kazala je, flota je modernizirana, pa solidan dio autobusa, primjerice, vozi na plin.

Naglasila je da je u budu?nosti nužan zaokret prema vozilima bez štetnih emisija – dakle ili elektri?ni autobusi ili autobusi na vodik – a razmišlja se da vodik, jednog dana, pogoni i vozila za sakupljanje otpada.

?lan Uprave INE Niko Dali? rekao je da je vodik gorivo ?iste energije, bez štetnih plinova, kao i da se pri vožnji vozila s pogonom na vodik ne stvara buka. Zadovoljan je što su prednost vodika prepoznali i ZET i Zagreb. Ina je po njemu snažno posve?ena o?uvanju okoliša, te ?e i dalje razvijati upotrebu vodika. Dali? se nada da ?e i drugi gradovi prepoznati primjer kojim je krenuo Zagreb.

Pavi?i? Vuki?evi?, isti?e da više ne možemo govoriti da zelene tehnologije ulaze na mala vrata, ve? su odavno u našim životima.

“U sljede?e dvije godine o?ekuje nas velika infrastrukturna investicija na prostoru Podsuseda, ulazak 25 milijuna eura kroz EU-ove fondove”, rekla je Pavi?i? Vuki?evi?.

HINA

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com