Ženeva 2019: Renault Clio V

0
28

Uvjerljivo najbolji Clio u povijesti, s pravom je jedna od najvećih zvijezda salona automobila u Ženevi, jer je ponovno dokazao da je u samom vrhu modela B-segmenta.

Vještim kombiniranjem dizajnerskih elemenata aktualnog Meganea i onih prikazanih na električnom konceptu Renault Symbioz stvorena je prepoznatljiva, a istodobno svježa i atraktivna forma. Glavni dizajner Laurens van Decker pazio je da unaprijedi svaki detalj, ali neka provjerena rješenja nije dirao, poput ručice stražnjih vrata sakrivene u okviru. Unutrašnjost donosi najveći iskorak, konačno uopće više ne kaska za vanjskim izgledom i postaje jedan od aduta, kvalitetom, izradom, opremom i uzbudljivim dizajnom.

Francuski proizvođač ništa nije želio prepustiti slučaju. Bilo kakva pogreška skupo bi se platila. Clio je još od 1990. godine najvažniji model u ponudi pa je pristup stvaranju nove, pete, generacije bio maksimalno ozbiljan od prve skice. Izvana su se odlučili na evoluciju, iznutra na revoluciju. I dobro da je tako. Na ispravan su način ispravili sve nedostatke, a pritom istodobno zadržali sve glavne vrline. Unutrašnjost je mnogima bila ‘trn u oku’. Iz generacije u generaciju Renault Clio ostavljao je dojam modela koji unutrašnjošću ne uspijeva pratiti vanjski dizajn.

No, od novog modela to više nije tako. Znatno moderniji dizajn upotpunjen je osjetno boljim izborom materijala, završnom obradom i ergonomijom. Hrpa novih gadgeta važnih za sigurnost i komfor podižu dojam, posebno oni koji se tiču povezivosti. Kupce će se dojmiti što, ovisno o paketu opreme, unaprijeđeni Infotainment sustav ima ekran veličine čak 9,3 inča, dok digitalna ploča s instrumentima TFT tehnologije ima dijagonalu od sedam ili 10 inča. Francuzi tvrde da je intuitivniji, brži i pregledniji, kao i da samovozeće mogućnosti Razine 2 funkcioniraju izvrsno, ali to ćemo moći potvrditi tek nakon prvih testnih kilometara.

U usporedbi s prethodnikom Clio pete generacije smršavio je solidnih 30 kilograma. To je postignuto većim udjelom čelika visoke čvrstoće i aluminija, ali ponajviše nove napredne modularne platforme CMF-B (Common Module Family). Osim smanjenja mase, zaslužna je za bolju iskorištenost prostora, a ispeglana podnica smanjenjem koeficijenta otpora zraka istodobno doprinosi performansama i smanjenju potrošnje. Nakon što je probila led s Clijom ta će se platforma, koju je razvila grupacija Renault-Nissan, iskoristiti za brojne buduće modele, kao što su: Nissan Micra, Nissan Juke, Renault Captur, Dacia Logan, Dacia Sandero…

Premda je skraćen sa 406,5 na 405 centimetara, uz zadržanu širinu i visinu, komfor je bolji pa putnicima straga nudi 2,5 centimetra više prostora za koljena, dok je prtljažnika napredovao sa 330 na čak 391 litru. To je obujam kojeg se ne bi posramili niti predstavnici C-segmenta. Paleta motora obuhvaća sve već dobro poznate uzdanice.

Ponuda kreće turbobenzincem 0.9 sa 75 i 90 KS, a zahtjevnijim kupcima nudit će se novi 1.3-litreni TCe motor, koji u Meganeu razvija 100 i 140 KS. Spekulira se da će dobiti i izvedbu sa 115 KS. Izvrstan dizelaš 1.5 dCi, koji se kroz zadnjih 15-ak godina dokazao u brojnim modelima Renault-Nissan alijanse, ali i šire (koristi ih i Mercedes-Benz) razvija 75, 90 i 110 KS. Benzinac 0.9 dolazit će u kombinaciji sa 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, ostali će imati 6-stupanjski, a uz najsnažnije izvedbe moći će se doplatiti za automatski mjenjač EDC s dvostrukom spojkom.