BMW osmica: bavarska coupe krstarica

0
1824

BMW Serie 8, interne oznake E31, predstavljen je 1989. na frankfurtskom autoshowu (IAA), a oznake godišta modela kre?u od 1990. Prepoznatljivi stil BMW-a 80-ih u kabini, ali linija karoserije je inspirirana i starom šesticom (E24); te su automobile nacrtali razli?iti dizajneri, ali sklapani su u istoj tvornici u Dingolfingu. Niska silueta, svjetla na podizanje, izbacivanje B-stupa, elegantni rep i Hofmeisterov zavoj linije stražnjih bo?nih prozora ?ine ovaj model jednim od vizualno najdinami?nijih BMW-a.

Posebnosti Serije 8 uklju?uju drive-by-wire elektroni?ku pedalu gasa, V12 motor uz ru?ni 6-stupanjski mjenja? i multilink stražnji ovjes. Korištenjem ra?unala u dizajnu ostvarene su uštede u težini šasije, ali osmica je na koncu težila nešto manje od dvije tone. To i nije pokvarilo automobil, jer je zamišljen kao luksuzni GT, a ne sportski auto; bliži je kupe varijanti sedmice nego petice, kao što je to bila šestica.

Od motorizacije je u ponudi bilo dva V8 i tri V12 motora, od kojih je najzanimljiviji 5.6 V12 (S70B56) u modelu 850 CSi. Taj je V12 ja?a varianta M70 motora, temeljenom na geometriji rednog šestcilindarskog M20 motora (tj., dva takva motora po?etne zapremine 2.5 l); kut izme?u cilindara iznosi 60°, ali za razliku od M20, blok je aluminijski (tj. AluSil). Kao što oznaka S70 otkriva, radi se o BMW M proizvodu, a 850 CSi u koji se ovaj motor ugra?ivao je za cestovno krstarenje ublažena varijanta nikada odobrenog M8 prototipa. Varijanta tog motora korištena je i u McLaren F1.

Osim motora, CSi je imao i unaprije?eni ovjes, aerodinamiku, ko?nice, izravniji prijenosni omjer volana, posebne boje za interijer, druge retrovizore (s dva kraka), i razne hladnjake diferencijala, ulja itd., a osim S oznake motora, nosi i WBS prefiks oznake šasije, još jedan detalj koji otkriva M vezu.

CSi je dolazio isklju?ivo uz 6-stupanjski Getragov ru?ni mjenja?, a na europskom tržištu je do uvo?enja dinami?ke kontrole stabilnosti (DSC) koristio i AHK aktivno skretanje stražnjih kota?a (Aktive Hinterachskinematik), pri ?emu su stražnji kota?i zakretani u istom smjeru kao i prednji pri višim brzinama s ciljem stabiliziranja automobila i sprje?avanja preupravljanja.

Osim CSi, postojale su i Alpina verzije, ve?e zapremine motora, s drugim ispušnim sustavom, drugim bregastim vratilima, upravlja?kom elektronikom, olakšanim haubama itd.

Fotografirani automobil jedna je od prvih osmica, 850 s V12 motorom iz 1990., i trenutno je oglašen za prodaju. Taj je serijski V12, uz relativno nisku kompresiju i duge prijenosne omjere 4-stupanjskog automatskog mjenja?a udoban za vožnju, neoptere?en, i dobra podloga za friziranje. Automobil je prošao i restauraciju i Alpinin tretman; tako npr. koristi Alpina upravlja?ku elektroniku motora, ispušni sustav te pove?anu kompresiju, ali zanimljiv je i odabir korištenja brojnih dijelova za CSi model; od ko?nica, preko MCSi branika, difuzora i spojlera, do ovjesa.

Ugla?eni rad motora i solidni osje?aj vožnje otkrivaju da su se restauracija originalnim dijelovima i servisi isplatili, ali treba imati na umu da je sve na 850 skupo; nosa? tablice s CSi modela za prednji branik košta više od servisa izmjene ulja i filtera na automobilu B-segmenta. Rijetki su, skupi su, ali su iznimno zanimljive i atraktivne pojave na cesti, iz vremena kada je bavarska firma odlu?ila proizvesti konkurenta talijanskim luksuznim GT-ima.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com