Frankfurt 2019.: Opel Grandland X Hybrid4

0
79

Od kako je ušao pod kapu PSA Grupe Opel se snažno okreće struji, a najnoviji dokaz je Opel Grandland X Hybrid4.

Kombinacijom turbobenzinca 1.6 i dva elektromotora Opel Grandland X Hybrid4 raspolaže s ukupnom kombiniranom snagom od sportskih 300 KS, a prema tvorničkim podacima prosječno troši svega 2,2 litre te pritom emisija CO2 iznosi 49 g/km. Sportski karakter otkriva i podatak o ubrzanju do 100 km/h za okruglo 7 sekundi.

Benzinski motor snagu šalje na prednje kotače. Prednji elektromotor uparen je s elektrificiranim osmerostupanjskim automatskim mjenjačem. Drugi elektromotor, inverter i diferencijal integrirani su u električno pogonjenu stražnju osovinu kako bi nudili pogon na sve kotače kad je to potrebno.

Uz baterijski paket kapaciteta 13,2 kWh Opel Grandland X Hybrid4 samo na struju može proći solidnih 50 kilometara. Utičnica za punjenje baterije preko priloženog 3,3-kilovatsatnog punjača (verzija od 6,6 kWh je opcionalna) praktično je smještena na suprotnoj strani vozila od otvora spremnika za gorivo, dok se baterija nalazi ispod stražnjih sjedala kako bi se optimizirao prostor u kabini i prtljažniku.

Vozaču se na izbor nude četiri načina vožnje: električni, hibridni, s pogonom na sve kotače i sportski, omogućujući vozačima da prilagode karakteristike vozila svojim željama ili određenim voznim uvjetima. Opel Grandland X Hybrid4 ponudit će i novu telematičku uslugu Opel Connect. Korisne funkcije kao što su navigacija uživo s informacijama o stanju u prometu u stvarnom vremenu, provjera važnih podataka o vozilu putem aplikacije, izravno povezivanje sa službom za pomoć na cesti i poziv u nuždi dodatno umiruju vozača i putnike. Pomoć se može dobiti za samo nekoliko sekundi korištenjem crvenog gumba. Ako se aktiviraju zatezači pojaseva ili zračni jastuci, automatski se aktivira i poziv u nuždi.

Radi dodatnog poboljšanja učinkovitosti, Opel Grandland X Hybrid4 ima sustav regenerativnog kočenja za vraćanje energije potrošene tijekom kočenja ili usporavanja. Kod uobičajenih sustava kočenja mehanička energija koju stvara trenje u kočnicama gubi se u obliku topline. Pretvaranjem te suvišne kinetičke energije u električnu energiju – bilo da se ona koristi odmah ili se pohranjuje u bateriji – posve električni doseg Grandlanda X Hybrid4 može se u prosjeku povećati do 10%.