Kako elektri?na vozila u trenutku razviju maksimalan okretni moment?

0
733

Ve?ina elektri?nih vozila nije povezana s odli?nim performansama ve? je ono što prvo pomislimo pri njihovom spomenu o?uvanje okoliša, manje zaga?enje zraka od obi?nih vozila. No, ono što zapravo mnogi ne znaju jest ?injenica da oni u sekundi mogu razviti maksimalan okretni moment, a to je nešto što ni benzinci ni dizelaši, a ni vozila na plin nikako ne mogu. O ?emu se radi?

Što je to zapravo okretni moment? Prije su konjske snage bile mjerilo za sve, a danas ih polako, ali sigurno zamjenjuje upravo okretni moment. U narodu se još okretni moment naziva i vu?nom silom. Ako pojednostavimo, okretni moment je koli?ina rada kojeg motor vozila može napraviti, dok su konjske snage brzina kojim taj rad motora može biti isporu?en. Okretni moment se izražava u Njutn metrima (Nm), dok se konjske snage izražavaju u kilovatima (kw), a ponekad se jednostavno ozna?avaju i KS.

Okretni moment i snaga ne idu jedno bez drugog, a snaga se izra?unava jednostavnom matemati?kom formulom: okretni moment se pomnoži s brojem okretaja u minuti. Dakle, ako imamo dva motora s razli?itim okretnim momentom, na bilo kojem broju okretaja u minuti, onaj motor s ve?im okretnim momentom ?e uvijek imati ve?u konjsku snagu.

Ipak, mnogi motori koji imaju veliki okretni moment nisu predvi?eni za visoke okretaje. Primjerice, sjetimo se trka?ih automobila koji imaju manji okretni moment no na visokim okretajima razvijaju veliku snagu te zato idu brže.

Za po?etak, kada govorimo o e- vozilima, potrebno je znati da nemaju klasi?nog motora ispod haube elektri?nog automobila. Ne, ondje su generator motora te baterijski sustav koju omogu?uje dovoljno snage za pokretanje i vožnju. Kod obi?nog vozila impuls putuje kroz motor unutar magnetskog polja te proizvodi snagu. Što je više elektri?nih impulsa, to ?e se motor brže okretati. Generator u elektri?nim vozilima ?ini nešto sli?no, ali je smjer toka struje obrnut. Umjesto da impuls zavrti kotvu, ona se vrti kroz magnetsko polje i to brže što je vozilo sporije. Ovako se stvara struja koja se koristi za punjenje baterije, a generator se može veoma brzo prebacivati iz stanja punjenja automobila u stanje regeneriranja elektri?ne energije.

Kako se pove?ava broj okretaja, u isto vrijeme se stvara tako zvana elektromotorna sila. Što se sustav u generatoru brže vrti, stvara se više ove elektromotorne sile, a to smanjuje napon. No, kada je elektri?no vozilo u ‘leru’, sva struja koju generator stvori pretvara se u okretni moment te nema elektromotorne sile koja bi smanjila napon. Kako se pove?ava broj okretaja, tako se po?inje stvarati i elektromotorna sila što utje?e i na smanjenje okretnog momenta.

Stoga ?e se elektri?no vozilo u sekundi mo?i pokrenuti, primjerice kada se na semaforu crveno svjetlo pretvori u zeleno. Nije to onakav start kao kod nabrijanih sportskih automobila (ili onih obi?nih koji su preure?eni sa sportskim performansama) te vam zasigurno ne?e otpasti ?eljust dok buljite u start takvih vozila. No, jedno je sasvim sigurno – ovakav start i stvaranje maksimalnog okretnog momenta u trenutku, ?ini vožnju u elektri?nim automobilima itekako zabavnom i jedinstvenom.

Izvor: Silux.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com