Kroz Mehanizam za otpornost za prometni sektor oko 5,5 mlrd kn

0
78

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je u četvrtak da se očekuje da bi prometni sektor kroz Mehanizam za otpornost na raspolaganju ukupno mogao imati oko 5,5 milijardi kuna, pri čemu bi najviše ulaganja trebalo otići u željeznički sektor.

Ministar je naveo da ulaganja u prometnu infrastrukturu čine jednu od podkomponenti u dijelu koji se u Nacionalnom programu oporavka i otpornosti (NPOO) odnosi na gospodarstvo. Naglasak se pritom stavlja na reformu prometnog sustava, to jest cestarskog sektora, a tu su i reforme željezničkog, pomorskog te sustava unutarnje plovidbe.

Kako je naveo, ukupno se očekuje da bi prometni sektor kroz Mehanizam za otpornost na raspolaganju mogao imati oko 5,5 milijardi kuna. “Tu je sad prilika za mnoge investicije, koje ponajviše idu u željeznicu, ali i u pomorske luke, nabavku novih brodova, kao i važan projekt za istraživanje i razvoj koji se odnosi na razvoj autonomnih vozila. Bit će zaista veliki izazov realizirati sve te projekte”, ustvrdio je Butković prilikom potpisivanja sporazuma s HŽ Infrastrukturom o izradi studijske dokumentacije za obnovu i modernizaciju željezničke pruge od državne granice sa Slovenijom, preko Buzeta do Pule, dionice duge 90-ak kilometara.

Butković je rekao da je današnje potpisivanje jedno u nizu kada je u pitanju željeznička infrastruktura, na čiju obnovu i izgradnju će biti i najveći naglasak u slijedećih deset godina. Trenutna ulaganja u tu infrastrukturu dosežu oko 1,5 milijardi eura.

Vrijednost projekta oko 70 milijuna eura

Danas potpisanim sporazumom s HŽ Infrastrukturom definirat će se studijska i projektna dokumentacija koja se treba izraditi u što skorijem razdoblju, kako bi projekt bio spreman za aplikaciju za europsko sufinanciranje, rekao je Butković.

Vrijednost sporazuma je oko pet milijuna kuna, a nakon izrade studije točno će se utvrditi ukupna vrijednost projekta, no prema prvim procjenama ona doseže oko 70 milijuna eura, izvijestio je Butković.

Prema ranijim iskustvima, napomenuo je, ovo je proces koji će trajati par godina, a uključuje i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa. Zaželio je HŽ Infrastrukturi da priprema i druge projekte jer “projekti su potrebni, a sredstava u Europi ima”.

“A naša spremnost u pripremi i provedbi projekata je sada ključna”, istaknuo je Butković.

Rekao je da se trenutno u Istri puno ulaže u prometnu infrastrukturu, a kao primjere naveo je završetak Istarskog ipsilona, projekt druge cijevi kroz tunel Učka, dok ostali projekti ulaganja u cestovnu infrastrukturu u protekle četiri godine na području Istarske županije dosežu vrijednost od oko 130 milijuna kuna.

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić istaknuo je da je ta tvrtka u proteklih nekoliko godina započela veliki investicijski ciklus u modernizaciji željezničke infrastrukture, a potpisivanjem današnjeg sporazuma taj ciklus se nastavlja. Kako je ocijenio, njime započinje modernizacija željezničke infrastrukture u Istarskoj županiji.

Studija će sagledati potrebe i mogućnosti modernizacije, analizirat će prihvatljive varijante kao i moguće ponovno uvođenje teretnog prometa, sukladno potrebama lokalne industrije i poduzetnika, izvijestio je Kršić.

Saborski zastupnik Anton Kliman (HDZ), koji je apostrofiran kao jedan od inicijatora projekta, rekao je da će taj projekt značiti jedan novi moderan prometni pravac, koji će osim za gospodarstvo biti poticajan i za putnički promet, u smislu dolaska i turista s emitivnih tržišta, koji su do sada u Istru gotovo isključivo dolazili automobilima. Ustvrdio je da potpisivanje tog sporazuma označuje početak ulaganja u ono što je jedino u Istri još zapušteno, a to je željeznica.

HINA