Na salonu u Los Angelesu predstavljena nova Mazda 3

0
22

Nakon punih šest tržišnih godina došlo je vrijeme za veliki makeover, a nova Mazda 3 već je na premijeri opravdala sva očekivanja.

Japanci su mišljenje struke i publike ispitali još u ožujku na salonu automobila u Ženevi predstavljanjem koncepta Mazda Kai te tada dobili potvrdu kako su nove dizajnerske smjernice pogodak u velikom stilu.

Nažalost, kako to obično i bude, proizvodna izvedba je ponešto umjerenijeg stila, ali mora se priznati kako su za razliku od brojnih drugih proizvođača Japanci pokazali hrabrost da 90 posto onog što je najavio koncept pretoče u proizvodnu izvedbu.

Već sad možemo konstatirati da je vizualno nova Mazda 3 u samom vrhu C-segmenta po pitanju estetike i atraktivnosti. Elegantan, a ujedno i naglašeno sportski dizajn u skladu je s filozofijom KODO.

Istodobno je održana premijera 5-vratnog hatchbacka i 4-vratne limuzine. Svi tehnički detalji još uvijek nisu objavljeni, ali Japanci tvrde da se povećanjem međuosovinskog razmaka dobilo osjetno povećanje prostora za koljena putnicima straga. Obije karoserijske varijante potpuno su identične do C-nosača.

Ispod lima je najveći adut nova generacija motora Skyactiv-X, koji su 30 % snažniji, a istodobno 30 % štedljiviji. Tehnologija nazvana SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) koja omogućava podizanje omjera kompresije na čak 16:1 kreće s 2-litrenim benzincem, a kasnije će se proširiti i na 1.5-litreni. Koliko je nova tehnologija uspješna najbolje ilustrira podatak da atmosferski benzinac iz obujma 2.0 izvlači 190 KS i 230 Nm, odnosno impresivnih 95 KS po litri obujma. Time su Japanski inženjeri ponovno dokazali da mogu uspješno odolijevati upotrebi turbopunjača.

Dakle, osim benzinaca 1.5 i 2.0, zahtjevnijim kupcima nudit će se i 2.5-litreni motor, a ljubiteljima dizelaša 1.8-litreni. Uz najsnažnije izvedbe nudit će se i-Activ pogon na sve kotače.

Prodaja kreće početkom 2019. godine, a cijene zasad nisu poznate.