Opel Kadett i Opel Astra: bestseleri kompaktne klase ve? 85 godina

0
388

Šesta generacija Opel Astre postavit ?e nove standarde u svom segmentu – i time nastaviti tradiciju Opelovih modela kompaktne klase, uspješnu ve? 85 godina. Naime, 1936. godine upravo je proizvo?a? automobila iz Rüsselsheima prvi na tržište doveo obiteljski i, prije svega, pristupa?an automobil kompaktne klase – bio je to Opel Kadett.

U godinama njema?kog „gospodarskog ?uda” Kadett A doživio je pravi uzlet – prakti?ni, kompaktni i pristupa?ni automobili tada su bili vrlo traženi. Tako je 1962. Opel u Bochumu izgradio potpuno novi proizvodni pogon namijenjen posebno za proizvodnju Kadetta. Još jedna ?arobna rije? za kontinuiran uspjeh bile su inovacije. Tako je svaka nova generacija modela unijela inovativne tehnologije u segment kompaktnih automobila. U njih se ubrajaju motor s ?etiri cilindra i vodenim hla?enjem, ugra?en u model Kadett A 1962. godine, kao i jedinstvena aerodinami?na karoserija Kadetta E iz 1984. ili prilagodljiva prednja svjetla AFL (Adaptive Forward Lighting) Astre H iz 2004. godine.

Opel ?e 2021. novom Astrom otvoriti idu?e poglavlje u uspješnoj pri?i o kompaktnim automobilima: svojim hrabrim i ?istim dizajnom te vrhunskim tehnologijama Astra sljede?e generacije ulazi u novu eru, po prvi put voze?i na elektri?ni pogon kao plug-in hibridno vozilo.

Revolucionarno: Opel Kadett iz 1936. godine sa samonosivom karoserijom, izra?enom u potpunosti od ?elika

Opel ve? 85 godina postavlja standarde u klasi kompaktnih automobila. Sve je zapo?elo prvim Kadettom iz 1936. godine. Nakon Opel Olympije – prvog njema?kog automobila sa samonosivom karoserijom, izra?enom u potpunosti od ?elika – Kadett se tako?er oslanja na tu revolucionarnu tehnologiju. Prednosti ovog konstrukcijskog principa u usporedbi s klasi?nom konstrukcijom koja se sastoji od šasije i drvene nadgradnje su sljede?e: Niža masa ide u korist performansama i potrošnji goriva, a razina sigurnosti pove?ava se zahvaljuju?i ?vrstoj kabini za putnike i nižem težištu.

Kadett A od 1962. do 1965. osvaja dodatne bodove zahvaljuju?i brzom jednolitarskom motoru, velikom prtljažniku i mnogo prostora za putnike. Uspjehu doprinosi vanjski poklopac rezervoara koji se u to vrijeme nije mogao prona?i na vozilima drugih proizvo?a?a. „Nikad ne?ete osjetiti miris benzina u prtljažniku“ – tako je glasio Opelov marketinški slogan uz namigivanje konkurenciji u Wolfsburgu. Zahvaljuju?i toj inovaciji prostrani prtljažnik ostao je namijenjen isklju?ivo za smještanje prtljage.

Novo poglavlje u kojem postavlja trendove Opel je otvorio i modelom Kadett D (1979. – 1984.). Po prvi puta nova generacija automobila ne vozi na stražnji, nego na prednji pogon „made by Opel“. Zahvaljuju?i popre?no postavljenom pogonskom sklopu koji štedi prostor Kadett je postao još prostraniji – radilo se o dizajnu koji nije bio nalik nijednom do tada. Naime, iako je Kadett D bio kra?i od svog prethodnika, nudio je više prostora od njega, a prije svega više i od svojih brojnih konkurenata.

Novo ime za Opelovu kompaktnu klasu: Astra F utjelovljuje duh devedesetih

Kada je Opel Astra F premijerno predstavljena 1991. godine, svijet se nalazio u procesu velikih promjena. Ako postoji model koji savršeno predstavlja to razdoblje, onda je to Astra, sedma generacija uspješne Opelove kompaktne klase. U to vrijeme na kontinentu nije bilo novo samo njezino ime, preuzeto od sestrinskog proizvo?a?a Vauxhalla iz Velike Britanije; Astra je nudila i niz novih sigurnosnih sustava. Nova Astra zauzela je vode?e mjesto i kada je u pitanju ušteda resursa: brojne materijale koji su upotrijebljeni u njenoj konstrukciji bilo je mogu?e reciklirati. Taj cjelokupni koncept bio je uvjerljiv i impresivan i kupcima: od 1991. do 1997. na traci je proizvedeno oko 4,13 milijuna Astre F, što je do danas ?ini najprodavanijim modelom Opela.

Spremna za budu?nost: šesta generacija Astre najavljuje novu eru

U 2021. potpuno nova Astra vodi Opel u novu eru kompaktne klase. CO2 je nova valuta automobilske industrije. Elektromobilnost predstavlja odlu?uju?i ?imbenik u smanjenju emisija stakleni?kih plinova. Nova Astra ima važnu ulogu u elektrifikaciji portfelja modela – 11. generacija Opelove kompaktne klase po prvi ?e put biti dostupna kao plug-in hibridno vozilo.

Uz to, u novoj je Astri sadržan koncept dizajna ovog proizvo?a?a automobila. Ona Opelovu novu filozofiju dizajna, koju karakterizira smjelost i jasno?a, podiže na sljede?u razinu. Lice marke Opel Vizir, miši?avo oblikovani lukovi kota?a i uzbudljive linije Astri daju sportski i samopouzdan izgled. U unutrašnjosti automobila voza? pronalazi potpuno digitalni zaslon Pure Panel, usmjeren na njega, koji ga odvodi u potpuno novi svijet kokpita.

85 godina nakon prvog Kadetta, nova Opel Astra nastavlja tradiciju svojih prethodnika i Opelovu kompaktnu klasu vodi u budu?nost.

Od 1936. do 1940.: Opel Kadett – automobil za srca i umove

Opel Kadett, s brzinom od gotovo 100 km/h, osvojio je srce javnosti nakon svog prvog predstavljanja, a uz to je zadobio i naklonost novinara: „Kao što su nam potvrdile prve testne vožnje, Kadett nipošto nije uobi?ajeno vozilo za ovaj cjenovni rang“, pisalo je 5. prosinca 1936. u dnevnim novinama Braunschweiger Tageszeitung. Šasija sa sinkronim ovjesom i stražnjom osovinom s lisnatim oprugama potjecala je iz Opel Olympije, a ?etverocilindri?ni motor s bo?nom kontrolom, 23 konjske snage i obujmom od 1073 cm3, izra?en od lijevanog željeza, naslije?en je od modela Opel P 4. Preuzimanje tehnologija iz modularnog sustava rezultiralo je novim prednostima: Kadett se tako kupcima mogao ponuditi po posebno atraktivnoj cijeni. Kao i njegova velika sestra Olympia, kojoj i vizualno nalikuje, Kadett je potpuno moderan automobil. Krase ga skladne proporcije, hatchback i integrirana prednja svjetla. Kadett je 1938. godine u sklopu nadogradnje modela, izme?u ostalog, dobio šiljati hladnjak u stilu kasnog art décoa – stru?njaci ovu verziju ubrajaju u srednju generaciju.

Pomorski trio: od kadeta do kapetana i admirala

„Jednako je brz, okretan i poslušan u izvršavanju naredbi voza?a […] kao što biste o?ekivali od kadeta koji radi na svojoj karijeri“, napisao je Kölnische Zeitung 1936. o novoj Opelovoj seriji. Osim segmenta automobila, nov je i naziv „Kadett“. Opelova serija kompaktnih automobila više ?e od pet desetlje?a nositi to ime, sve do uvo?enja prve Astre 1991. godine. S modelima više klase Admiral i Kapitän, tvrtka je 1937. i 1938. predstavila dvije nove serije, ?ija imena tako?er potje?u iz podru?ja pomorstva.

Pionirski: samonosiva karoserija i najmodernija proizvodnja

Nakon Olympije, prvog njema?kog serijskog automobila sa samonosivom karoserijom u potpunosti izra?enoj od ?elika, i prvi Kadett preuzima takvu limenu konstrukciju. Prednosti ovog konstrukcijskog principa u usporedbi s klasi?nom konstrukcijom koja se sastoji od šasije i drvene nadgradnje su brojne: Niža masa ide u korist performansama i potrošnji goriva, a razina sigurnosti pove?ava se zahvaljuju?i ?vrstoj kabini za putnike i nižem težištu. Samonosiva konstrukcija omogu?uje novu metodu proizvodnje koja je i danas uobi?ajena: karoserija i sklopovi (motor, mjenja?, osovine) na tvorni?koj traci sklapaju „brak“ uz pomo? hidrauli?kih stolova za podizanje. Od 1936. marka s logom munje u Rüsselsheimu upravlja najve?om europskom radionicom za prešanje karoserije.

Impresionirani kupci: svjež izgled i inovativna tehnologija

Prednja svjetla integrirana u karoseriju umjesto do tada uobi?ajenih lampica Kadettu su podarila svjež izgled. To i ne ?udi jer upravo je Opel u Europi popularizirao moderni automobilski dizajn: ve? po?etkom 1930-ih, dakle ubrzo nakon što je integriran u koncern General Motors Group, u Rüsselsheimu je na inicijativu glavnog dizajnera GM-a Harleyja Earla osnovan odjel za dizajn.

Dobar auto za uloženi novac: ve? 1936. godine prvi je Kadett ponudio dobar omjer cijene i performansi koji je i danas karakteristi?an za marku i na taj na?in luksuz u?inio široko dostupnim. Detalji poput hidrauli?nih ko?nica na ?etiri kota?a, pokaziva?a smjera, ventilacije bez propuha pomo?u trokutastih prozora za prozra?ivanje i nepropusnog prtljažnika, dostupnog iz unutrašnjosti automobila, tada su bile karakteristike neuobi?ajene za tu klasu – a Kadett ih je imao u potpunosti ve? u tvorni?kom modelu.

Kadett je prvi Opelov model koji ima vertikalni karburator s takozvanom Venturijevom cijevi, a razvijen je unutar samog poduze?a. U ovoj mlaznici, nazvanoj prema talijanskom fizi?aru Giovanniju Battisti Venturiju (1746. – 1822.), gorivo se miješa u usisanu zra?nu struju ispred prigušnog poklopca. Venturijeva cijev je cijev glatkih stijenki koja ima suženje. Kada zrak struji kroz cijev i prolazi kroz suženo podru?je, na tom mjestu mora strujati brže nego u ostalim podru?jima. Na taj na?in na uskom podru?ju nastaje podtlak (kao na gornjoj strani zrakoplovnih krila). Na suženju se nalazi cjev?ica punjena benzinom, a to gorivo usisava i povla?i podtlak u Venturijevoj cijevi.

Opel Kadett 1936.: brzi pregled

Serija: prva generacija Opel Kadetta
Razdoblje proizvodnje: 1936. – 1940.
Broj proizvedenih primjeraka: 107.608
Tip karoserije: limuzina s dvojim vratima

?etverovratna limuzina

kabriolet s dvojim vratima

Karakteristike motora: benzinski motor – 1,1 litra / 23 KS
Konstrukcija šasije / nadgradnje:

 

samonosiva karoserija, u cijelosti izra?ena od ?elika
Prednji ovjes: kruta osovina, kovana
Prednja suspenzija / prednje prigušenje: Dubonnetova opruga / amortizer
Stražnji ovjes: kruta osovina, tip bendžo-osovine
Stražnji ovjes / stražnje prigušenje: poluelipti?ne lisnate opruge, hidrauli?ni amortizeri; model „Nomal-Limousine“ od 1937. godine: poluelipti?ne lisnate opruge, amortizeri
Tip upravlja?kog mehanizma: Upravlja? s pužnim prijenosom
Tip kota?a: kota?i s ?eli?nim diskom
Gume, dimenzije (osnovne) 4,50 x 16
Duljina / širina / visina u mm (model limuzine „Limousine“): 3810 x 1375 x 1455
Model posebne limuzine „Spezial-Limousine“ (od 1937.): 3840 x 1375 x 1535
Model standardne limuzine „Normal-Limousine“ (od 1937.): 3710 x 1375 x 1455
Osovinski razmak u mm (Limousine): 2337
Razmak kota?a sprijeda / straga u mm: 1075 / 1168
Masa neoptere?enog vozila u kg: 757

 

Novi po?etak: od Kadetta A do najnovije generacije Astre

Od 1962. – do 1965.: Opel Kadett A – za gospodarsko ?udo

Veliki prtljažnik i mnogo prostora za ?etiri osobe; novi, okretan motor i niski troškovi održavanja recept su uspjeha Kadetta A. Opel je od 1962. do 1965. proizveo gotovo 650.000 primjeraka tog modela. Linije ovog notchback modela s dvojim vratima bile su funkcionalne i moderne: linija pojasa bila je nisko položena, a velike staklene površine omogu?ile su jasan pregled okoline. Dekorativna linija koja prolazi preko cijele bo?ne strane naglašavala je izduženi oblik modela. Prednji blatobrani neprimjetno su prelazili u prednja svjetla, a stražnji krajevi bili su izvedeni poput skra?enih peraja. Prostor raspoloživ u unutrašnjosti modela zapanjio je tadašnje voza?e malih automobila. U prtljažniku je zaista bilo mjesta za prtljagu, a poklopac rezervoara za gorivo nalazio se – s vanjske strane! „Opel Kadett ukratko: O.K.“, hvalili su ga marketingaši iz Opela koji nisu mogli odoljeti, a da ne podbodu i glavnog konkurenta iz Wolfsburga. „Nikad ne?ete osjetiti miris benzina u prtljažniku“, glasio je slogan uz namigivanje konkurenciji. Sa svojim modernim prednjim motorom s vodenim hla?enjem, Kadett je ponudio još jednu konstruktivnu prednost u usporedbi s „Bubom“: ?etverocilindri?ni motor obujma 993 cm3 ima snagu od 40 KS, a od ožujka 1963. pokretao je i novi Kadett Caravan.

Od 1965. do 1973.: Opel Kadett B – „Das Auto“

Svaki po?etak ima svoj nastavak – nakon A došao je B i 1965. godine nova je serija zamijenila prvi Kadett. Kadett B bio je dulji od ?etiri metra i stoga poprili?no ve?i od prethodnog modela. Pri oblikovanju modernih linija novog modela, dizajnere su inspirirale kolege preko oceana: Blago nagnuti stražnji dio podsje?ao je na Fastback modele iz SAD-a i signalizirao „snagu i brzinu prije nego što uop?e uspijete ?uti motor“, kako je pisao Automobil Illustrierte 1966. godine. Nije narasla samo duljina, nego i broj konjskih snaga. Opelovi inženjeri pove?ali su provrt ?etverocilindraša za tri milimetra: osnovni agregat, koji se pove?ao na 1078 cm3, imao je snagu od 45 KS. Bio je dostupan i motor 1.1 S, s ve?om kompresijom i snagom od 55 KS. Kadett je brzo postao uspješan: s više od 2,6 milijuna modela proizvedenih od rujna 1965. do srpnja 1973. godine, Kadett B je postao milijunaš prema broju primjeraka. Njegov uspjeh nije bio ograni?en samo na državu u kojoj je nastao: 1966. godine udio izvoza porastao je na 50 %. Kadett se prodavao u 120 zemalja diljem cijelog svijeta.

Od 1973. do 1979.: Opel Kadett C – sportski model

Lijep obiteljski automobil, otmjeni drugi automobil s prakti?nim vratima prtljažnika ili rekreativni sportski model, visokih performansi i u ratni?kim bojama: obitelj modela Kadetta C imala je mnoga lica. Proizvedeno je ukupno 1,7 milijuna modela od 1973. do 1979. godine. Kadett C sa stražnjim pogonom svoju je premijeru doživio u kolovozu 1973. godine, a krasila ga je karoserija jasnih linija i nova prednja osovina s duplim popre?nim ramenima. Karakteristi?na obilježja dizajna bila su ravna rešetka hladnjaka, poklopac motora s naborom tipi?nim za marku, kao i prednja maska oblikovana kao spojler. Rije? je o automobilu „koji nije samo ugodan za vožnju, nego je i savjesno konstruiran i uredno izra?en. Osim toga, lako se održava, jednostavno ga je popraviti, a ekonomi?an je za održavanje”, pohvalili su ga testeri automobila iz izdanja 20/73 ?asopisa auto motor und sport. GT/E je 1975. godine debitirao na sajmu automobila IAA. Njegov 1,9?litreni motor s Boschevim ubrizgavanjem L-Jetronic imao je snagu od 105 KS, a uz samo cca. 900 kg težine vozila postizao je brzinu od 184 km/h.

Od 1979. do 1984.: Opel Kadett D – model s prednjim pogonom

?etvrta generacija poslijeratnog Kadetta najavila je novu eru kompaktne klase u Opelu: na sajmu IAA 1979. godine po prvi se put predstavio moderno oblikovani Kadett D, prvi Opelov model s pogonom na prednje kota?e. Njegov dizajn bio je vrlo uvjerljiv: iako je Kadett D svojom dužinom od 3998 milimetara bio za 12,6 centimetara kra?i od svog prethodnika, ponudio je duži unutrašnji prostor od njega, kao i uvjerljivo više prostora od nekih konkurenata. No taj Kadett nije prekinuo tradiciju samo svojim pogonskim sustavom i šasijom (s torzijskom osovinom u stražnjem dijelu); dobio je i novi 1,3-litarski OHC motor koji je imao snagu od 60 ili 75 KS. Po?etak nove ere u kompaktnoj klasi dodatno pokazuje i ponuda karoserija: osim prostranog karavana s obujmom prtljažnika do 1425 litara, Opel je ponudio isklju?ivo varijante s hatchbackom. U sije?nju 1983. sportski Kadett GTE uklju?uje se u zabavnu utrku GTI automobila. GTE, koji je mogao posti?i brzinu do 187 km/h, bio je opremljen 1,8-litrenim ?etverocilindri?nim motorom, a isporu?ivao je 115 KS. Ostale tehni?ke modifikacije uklju?ivale su ?vrš?u i niže postavljenu šasiju, nove amortizere upravlja?a i disk ko?nice s unutrašnjom ventilacijom. Od 1979. do 1984. godine proizvedeno je ukupno 2,1 milijuna Kadetta D.

Od 1984. do 1991.: Opel Kadett E – prvak aerodinamike

Drugi kadet s prednjim pogonom proizvodio se od 1984. do 1991. godine, a proglašen je „najboljim automobilom 1984. godine“ i postao pravom uspješnicom. S ukupno 3.779.289 primjeraka bio je najprodavaniji Opel do tada, kao i pravi svjetski prvak u aerodinamici. Opelovi inženjeri te su 1984. pogodili dobitnu kombinaciju. Na tehni?kim osnovama svog prethodnika, ali uz potpuno novu karoseriju s hatchbackom, Kadett E postigao je velik uspjeh. Kadett D ve? je bio najbolji kompaktni model s koeficijentom otpora zraka od 0,39 – ali u usporedbi s njegovim nasljednikom ta se brojka ?inila blijedom: nakon 1.200 sati preciznog podešavanja u zra?nom tunelu, model E postigao je senzacionalni koeficijent otpora zraka od 0,32. Sportski GSi, s koeficijentom otpora zraka od 0,30 i aerodinami?kim otporom od 0,57 ?etvornih metara, postigao je najvišu aerodinami?nost u svijetu automobila u tipu limuzina. Ve? nakon kratkog vremena kupci su s oduševljenjem prihvatili novi oblik – zapo?eo je nagli uzlet koji je Kadettu E 1987. godine priskrbio 625.000 novih registracija. Kad je rije? o kapacitetu prtljažnika, karavan je odavno bio prvak svih klasa, a od jeseni 1985. ponovno je vra?ena ina?ica s notchbackom, prvi put od Kadetta C. GSi je naposljetku postao legendaran – 1987. godine jednostavno je ostavio konkurenciju iza sebe zahvaljuju?i pionirskom 16-ventilskom motoru koji broji 150 KS.

Od 1991. do 1997.: Opel Astra F – najprodavaniji model

Od 1991. do 1997. godine proizvedeno je oko 4,13 milijuna Astre F. Time je ta serija do danas ostala Opelov model s najviše proizvedenih primjeraka. Suvremeni dizajn, više prostora, udobnosti i ve?a razina zaštite okoliša bili su u fokusu prilikom njezinog razvoja. Kadettova nasljednica preuzela je ime sestrinskog modela iz Velike Britanije, gdje se od 1980. ve? ?etvrta generacija kompaktnog automobila prodavala pod nazivom Vauxhall Astra. Tijekom izrade novog modela posebna je pozornost usmjerena na sigurnosne karakteristike. Sve Astre raspolagale su aktivnim sustavom pojasa sa zateza?ima na prednjim sjedalima, punktovima za podešavanje pojaseva po visini, kao i bo?nom zaštitom, uklju?uju?i dvostruka oja?anja od ?eli?nih cijevi u svim vratima. Po prvi su put svi motori imali kataliti?ke konvertere.

Od 1998. do 2004.: Opel Astra G – svestrani model

U prolje?e 1998. godine predstavljena je Astra s dizajnom nalik kupeu i trojim vratima, zatim kao peterovratna limuzina i kao karavan. Nakon nekog vremena uslijedila je limuzina s notchbackom, kupe i kabriolet. Progresivni, neovisni dizajn, dinami?na šasija i pogonska tehnologija, kao i gotovo udvostru?ena torzijska ?vrsto?a i otpornost na savijanje zna?ajke su potpuno nove, druge generacije Opel Astre. Visokom zadržavanju vrijednosti pridonijela je prije svega pocin?ana karoserija. Aktivnu sigurnost vožnje omogu?ila su transparentna H7 prednja svjetla koja su osigurala za 30 posto ve?u svjetlosnu u?inkovitost, kao i potpuno nova DSA šasija (Dynamic Safety Action). Karakteristike modela spajaju udobnost s okretnim i sigurnim upravljanjem, ?ak i uz puno optere?enje. Osovinski razmak narastao je za desetak centimetara i osigurao više prostora, prije svega za koljena u stražnjem dijelu, a zapremnina prtljažnika pove?ala se na 370 litara.

Od 2004. do 2009.: Opel Astra H – mo?ni model

Prodana u više od 2,7 milijuna primjeraka, Astra H pružala je jedinstvenu raznolikost modela zahvaljuju?i ponudi dvanaest motora snage od 90 do 240 KS i sedam ina?ica karoserije. Napredni dizajn, visoka vozna dinamika i tehni?ke inovacije – to su bile izvanredne karakteristike tre?e generacije Opel Astre predstavljene u ožujku 2004. Ubrzo nakon toga pobijedila je na brojnim usporednim testovima u specijaliziranim medijima. Astrine tehni?ke poslastice uklju?ivale su prilagodljivi sustav šasije IDSPlus s elektroni?kom kontrolom amortizera, koja se ina?e mogla prona?i samo u vozilima luksuzne klase i u ekskluzivnim sportskim automobilima, kao i AFL sustav prednjih svjetala s dinami?nim osvjetljavanjem u zavojima. Astra je bila na najvišoj razini i kad je rije? o sigurnosti. Ovaj bestseler smatrao se jednom od najsigurnijih hatchback limuzina u kompaktnoj klasi.

Od 2009. do 2015.: Opel Astra J – dizajnerski model

Umjetni?ka elegancija spojena s njema?kom preciznoš?u: Opel Astra J utjelovljuje Opelovu novu filozofiju dizajna, a uz to svojim voza?ima olakšava vožnju zahvaljuju?i tehnologijama koje su ve? pridonijele uspjehu Insignije, najprodavanijeg modela iz srednje klase. Prednja kamera „Opel Eye“ prepoznaje prometne znakove i voza?u pruža informacije o ograni?enjima brzine i zabranama pretjecanja. Uz to, pazi na to da automobil ostane u pravoj prometnoj traci. S AFL+ sustavom prednjih svjetala, Astra može gledati iza zavoja, pa ?ak i, u slu?aju potrebe, automatski upaliti duga ili kratka svjetla. Zahvaljuju?i novoj šasiji – koja na zahtjev dolazi s prilagodljivom FlexRide tehnologijom – Astra može u potpunosti iskoristiti svoje dinami?ne talente. Nova konstrukcija stražnje osovine jam?i užitak u vožnji, poboljšano upravljanje i udobnost, a takozvana Wattova veza poboljšava kontrolu kota?a. Astrini voza?i mogu se opušteno nasloniti na ergonomska sjedala prilago?ena kralježnici, za što je Opel dobio oznaku kvalitete kod neovisnih stru?njaka za zdrava le?a udruženja Aktion Gesunderback e.V. (AGR).

Od 2015. do 2021.: Opel Astra K – „najbolji europski auto 2016. godine“

Do 200 kilograma lakša, s više prostora u kabini unato? manjim vanjskim dimenzijama, a uz to naju?inkovitija do sada zahvaljuju?i najnovijoj generaciji motora – Opel Astra K predstavlja kvantni skok u razvoju i proglašena je najboljim europskim automobilom 2016. godine. Uspješni model iz Rüsselsheima ponovno je dostupan kao sportska limuzina s hatchbackom i kao prostrani Sports Tourer. Astra K nastavlja tradiciju svojih prethodnika: i ona osvaja izvanrednom tehnologijom svjetala. Astra je prvi automobil koji u kompaktnu klasu uvodi prilagodljivu matricu LED svjetala IntelliLux LED®, što se dotad moglo prona?i samo u luksuznim i premium modelima. Niz najmodernijih sustava za pomo? voza?u uklju?uje, izme?u ostalog, prepoznavanje prometnih znakova, pomo? za ostajanje u prometnoj traci s aktivnom korekcijom upravljanja, prikaz udaljenosti i upozorenje na frontalni sudar uz automatsko ko?enje u slu?aju opasnosti. Prema želji, dostupna su i nova ergonomska sjedala koja imaju oznaku kvalitete stru?njaka iz AGR-a. Sjedala za voza?a i suvoza?a sada raspolažu i dodatnim zna?ajkama koje osiguravaju još ve?u udobnost – opcionalno, mogu?e je uklju?iti funkcije ventilacije i masaže.

Od 2021.: Opel Astra L – suparnik na elektri?ni pogon

Novom Astrom njema?ki proizvo?a? automobila otvara idu?e poglavlje – po prvi puta model kompaktne klase bit ?e dostupan i u elektrificiranoj ina?ici. Opel ?e novi model ponuditi kao plug-in hibridno vozilo s dvije razine performansi. Uz to, bit ?e dostupne i ina?ice s iznimno u?inkovitim benzinskim i dizelskim motorima u kombinaciji s automatskim mjenja?ima sa šest i osam stupnjeva prijenosa i posebno malim trenjem. Uz to, u novoj je Astri sadržan koncept dizajna ovog proizvo?a?a automobila: najdinami?nija do sada, s jasnim, uzbudljivim linijama bez nepotrebnih detalja i s Opel Vizirom, novim licem marke. Novom generacijom kompaktne klase Opel pokazuje da Astra ulazi u novu eru.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com