TEST: Citroen C5 AIRCROSS Shine BlueHDi 130 S&S EAT8

0
2

Zadnjih godina Citroen se ozbiljno nameće u svim segmentima, a tako je i u SUV segmentu. Citroenov SUV srednje veličine kao jedan od najnaprednijih i najatraktivnijih modela na tržištu u svojoj klasi ozbiljno je poremetio račune Renaultovom Koleosu ili Pak Nissanovom Qashqaiu. Najviše brige zapravo zadao je kupcima koji biraju između C5 Aircrossa, Peugeot 3008 i Opela Grandland X-a jer spomenuti trojac koristi zajedničku platformu.

Hi-tech oprema, originalan i avangardan izgled uz petogodišnje jamstvo te jedinstven i afirmativan karakter s više od 30 vanjskih kombinacija personalizacije zadovoljiti će ukuse svih profila kupaca. Nakon što smo imali prilike testirati najsnažniju izvedbu na red je došao i test sa slabijom motorizacijom i srednjom razinom opreme, dok sada imamo priliku isprobati i donijeti doživljaje testirajući model sa automatskim mjenjačem i slabijim dizelašem iz ponude. Prateći dizajnerske smjernice ostalih kućnih modela i C5 Aircross sa svojom velikom rešetkom hladnjaka iznad koje je rastegnut veliki logotip kroz cijelu širinu vozila naglašava svoj šminkerski duh u kombinaciji sa atraktivnim i agresivnijim dizajnom. Tu su i LED dnevna svjetla, dok pri dnu masivnog odbojnika stoje svjetla za maglu.

Na punih 4,5 metra dužine proteže se ovaj SUV, podnica je od tla podignuta 23cm čime maštu golica i potenencijalnim terenskim egizibicijama, još ako uzmemo u obzir bočne plastične zaštite oni manje upućeni pomislili bi kako je spreman za off road izazove. U stvarnost nas ipak vraća sa raznim “finim” estetskim rješenjima u obliku detalja na spomenutim plastikama, 19″ aluminijskim naplatcima ali i skladno izveden stražnji kraj uz atraktivne grafike LED svjetala i kromiranim ukrasnim okvirima lažnih ispušnih cijevi. U konačnici, na prvi pogled svojim vanjskim izgledom nikako ne daje do znanja je li riječ o slabijoj ili najsnažnijoj izvedbi u ponudi što je svakako plus kod kupnje.Interijer je već opjevan nebrojeno puta, pa tako C5 Aircross “mazi” vozača i putnike svojom ponudom prostora kojoj u prilog ide i međuosovinski razmak od 2730 mm. Tu su i izrazito udobna sjedala koja ne umaraju kod duljih putovanja, a stražnji red spremno će primiti 3 odrasla putnika. Spomenuta stražnja klupa modularna je te se može pomicati do 150mm (naprijed/nazad) čime povećava i prostor u prtljažniku od 580 do 720 litara uz mogućnost preklapanja kada je na raspolaganju respektabilnih 1630 litara.

Vozačka pozicija pronalazi se izrazito lako, sjedi se povišeno te je odlična preglednost u vožnji. Tvrđi materijali u donjem dijelu armature ili obloga na vratima malo kvare ukupni dojam, no završna obrada u samom je vrhu klase. Tu je i moderan središnji zaslon osjetljiv na dodir (dijagonale 8,3″) a nudi već viđene opcije povezivanja i kontrole klimatizacije, navigacije i audio sistema baš kao i na ostalim modelima PSA grupacije. Kontrolna ploča ispred vozača dijagonale je 12,3″ i naravno, digitalna je. Svojom preglednošću pruža vozaču sve informacije o vožnji uključujući i mogućnost prikazivanja navigacije čime vozaču olakšava snalaženje u nepoznatnim sredinama.

Novi C5 Aircross opremljen je brojim sustavima za pomoć u vožnji (highway driver assist – sustav autonomne vožnje razine II, hill descent assist sa grip controlom – pomoć u vožnji na nizbrdici, a tu je i šest tehnologija za povezivost, uključujući bežično punjenje pametnog telefona…) čime osigurava maksimalnu bezbrižnost u vožnji kako vozaču tako i putnicima.

Ovaj model predvodnik je programa Citroën Advanced Comfort® čime je C5 Aircross najsvestraniji i najudobniji SUV u svom segmentu. Opremljen je ovjesom s progresivnim hidrauličnim graničnicima te sjedalima Advanced Comfort čime doslovno osigurava novo iskustvo vožnje kao da lebdite. Da, nije marketinški trik niti farsa, C5 Aircross doslovno oduševljava svojom udobnošću u vožnji, kako gradom, tako i autocestom ili čak makadamom. Ovjes koji je prvenstveno osmišljen za potrebe Citroenovog rally modela C3 WRC koristi jedinstvene prigušivače koji kod C5 Aircrossa imaju cilj osigurati maksimalnu udobnost u vožnji.

Testni primjerak pokretan je četverocilindričnim dizelskim agregatom koji iz 1,5 litre obujma  izvlači najveću snagu od 131 KS i maksimalni okretni moment od 300 Nm, a odlično se nosi sa 1430 kg teškom karoserijom. S obzirom da smo prilikom testiranja indentično pogonjenog modela žarko priželjkivali umjesto šesterostupanjskog ručnog mjenjača upravo automatski prijenos jer ipak više dolikuje ovakvom automobilu, želja nam se i ispunila, no je li opravdala očekivanja?! Sam motor snage ima dovoljno pa tako s mjesta do 100 km/h ubrzava za 10,6 sekundi (0,2 sekunde sporije od modela s ručnim mjenjačem) i postiže maksimalnih 189 km/h što je više nego pristojno za ovakav automobil.

Dakle, razlike u performansama između manualnog i automatskog mjenjača gotovo da i nema, osim u samom ubrzanju što je možda i čudno, jer očekivali smo kako će samo ubrzanje zbog odlične 8-stupanjske automatike biti brže, međutim, automatski mjenjač zaista nudi višestruko veću ugodnost u vožnji zahvaljujući beztrzajnim promjenama stupnjeva brzine. I da, naš izbor i dalje je na strani automatskog mjenjača jer je zaista odlično uparen s motorom te u pravom trenutku isporučuje svoj maksimum te putovanje čini ugodnijim.

Prilikom naglih promjena smjera ili pak agresivnije vožnje otvorenom zavojitom cestom C5 Aircross zahvaljujući spomenutom adaptivnom ovjesu vozača ne dovodi u neugodnu situaciju, no ovakav automobil zasigurno nitko od ciljanih kupaca neće koristiti za takvu vožnju što dodatno ide u prilog i onim “trkački” nastrojenim kupcima. Jedan od glavnih aduta pored niske emisije Co2 svakako je i potrošnja koja se na testu kretala oko 5,2 litre eurodizela na stotinu prijeđenih kilometara. Odlično, zar ne!?Za kraj spomenimo i pogon ovog SUV-a koji nije očekivano na četiri kotača! Naime, C5 Aircross nema izvedbe sa četiri pogona što je u jednu ruku i logično s obzirom da spomenuti kupci ovakvog automobila vrlo rijetko koriste integralni pogon. Ipak, za sve one koji vole vožnju makadamom, Citroen je ponudio kontrolu gripa vozila prilagođavanjem prednjih kotača sukladno podlozi kojom se vozi.

Tako na središnjoj konzoli pored mjenjača nalazi se okretna sklopka sa pet načina rada: standard, sand (pijesak), mud (blato), snow (snijeg) te ESP off (isključenje programa elektronske stabilnosti vozila, no ista se automatski aktivira kod brzine veće od 50 km/h). Navedene funkcije gotovo u 80% slučajeva zadovoljavaju potrebe za terenskom vožnjom, a mnogo su ekonomičnije od klasičnog integralnog pogona.

Za testni primjerak sa dodatnom opremom na hrvatskom tržištu potrebno je izdvojiti 244.572 kn što je jako dobro odmjerena cijena i za sve one koji su u procesu odabira SUV-a, C5 Aircross nameće se kao logična kupnja. Vrijedi spomenuti kako početna cijena ovog modela kreće već od 179.900 kn, a za one koji žele više, brže, jače.. tu je i dvolitreni dizelaš snage 177 KS sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.

TEHNIČKI PODACI: Citroen C5 Aircross Shine BlueHDi 130 S&S EAT8

Motor: turbodizelski, 4 cilindra

Obujam: 1499 ccm

Snaga: 96 kW/131 KS na 3750/min

Moment: 300 Nm na 1750/min

Pogon: prednji

Mjenjač: automatski, 8 brzina

Dimenzije: 4500 x 1969 x 1689 mm

Prtljažnik: 580/720 litara

Gume: 205/55 R 19

Masa: 1430 kg

Najveća brzina: 189 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 10,6 sekundi

Potrošnja: 5,2 l/100 km

Cijena s doplatama:  244.572 kune (32.350 €)