Zašto prilikom ?iš?enja motora izvana i iznutra morate biti vrlo oprezni?

0
1561

?esto vlasnici vozila pretjeraju s aditivima u gorivu u cilju što bržeg procesa ?iš?enja, a to je sli?no kao kada presko?imo terapiju pa onda nepotrebno uzmemo višestruku dozu lijeka odjedanput, RevijaHAK.

?iš?enje motora je važna tema jer se u njemu tijekom rada tako?er skupljaju odre?ene ne?isto?e, koje treba maknuti. HAK-ov suradnik za tehni?ku podršku Marin Morava piše o tom procesu. Unutarnja ?iš?enja koja ?e o?istiti motor putem aditiva u gorivu ili putem usisa motora ?esto zvu?e dobro i najpovoljnije kako biste izbjegli ve?a rasklapanja motora te uštedjeli, ali takve radnje naj?eš?e kratkotrajno rješavaju simptome. Uzrok, me?utim, ostaje.

Idemo redom, što je s pranjem motora izvana? Ono se provodi u sljede?im slu?ajevima:
– Isklju?ivo prije potrebe za popravkom propusnog mjesta koje je zauljeno ili namo?eno propuštanjem goriva, a prethodno je poznat uzrok propuštanja
– Nakon popravka kako bi se odmastilo lokalno podru?je na motoru koje je bilo zauljeno i kako bismo provjerili je li popravak uspješno zabrtvio mjesto propuštanja

Kada nije potrebno prati motor izvana i koji su problem ?esti:
– Nije uvijek potrebno prati motor ako je neka regija minimalno zamaš?ena te ako vozilo ne ostavlja lokvice ulja ili sadržaje propuštanja na podnoj zaštiti motora. Odnosno, ne zamaš?uje neke gumene dijelove u blizini propuštanja (rashladna crijeva motora). Prema tome, uvijek se potrebno savjetovati sa servisom jer mogu?e je da nije potrebno prati motor
– Odre?eni odmaš?iva?i traže ispravno razrje?ivanje s vodom kako sredstvo ne bi nagrizalo metalne dijelove i brtve motora. Uz neadekvatno miješanje sredstva ?esto se nepotrebno pošpricaju i rotiraju?i dijelovi na remenskom sustavu. Tako?er, odmaste se ležajevi napinja?a remena alternatora i drugih rotiraju?ih dijelova što ?esto vodi ubrzanim kvarovima ležajeva nakon pranja
– Nakon definiranog vremena zadržavanja odmaš?iva?a na poprskanim površinama potrebno je temeljito ispiranje zagrijanom vodom s visokotla?nim pera?em pa je potrebno poznavanje komponenti u motornom prostoru i prethodnu pripremu s pokrovima od najlon vre?ica preko odre?enih elektroni?kih komponenti jer prodiranje vode u uti?ne spojeve i elektroniku nikad ne daje dobar rezultat. Voda i elektronika nisu najbolji prijatelji
– Mlaznica na visokotla?nom pera?u ne smije biti podešena s to?kasto koncentriranim mlazom vode kako ne bi probušili gumena crijeva ve? je poželjno da je trokutasto proširen mlaz koji je udaljen od 15-30 cm od površine koju ispiremo, a kontaktna širina mlaza vode da je 7-15 cm
– Tako?er, kanalizacijski otvor mora biti prilago?en sa separatorom za prihvat masno?e kako bi za okoliš bila prihvatljiva ova radnja. Motor je dobro nakon pranja temeljito ispuhati i osušiti prije pokretanja, odnosno zatvaranja motornog prostora. Ovu radnju zbog svega navedenog naj?eš?e izvodi servis i tehni?ko osoblje servisa. U suprotnom može do?i do ve?ih ošte?enja na motoru i elektronici vozila te nemogu?nosti pokretanja motora nakon ?iš?enja.

?iš?enja naslaga ugljika u motoru u usisu motora i ispuhu vozila pomo?u goriva ili nekim drugim metodama:
– Pri?a je uvijek sli?na prije kupovine bilo kojeg preparata ili lijeka potrebno se savjetovati s lije?nikom kako bi dobili savjete ili recept te kako bismo ispravno odredili adekvatno doziranje kako ne bi došlo do nuspojava. Sli?no je s našim vozilom, potrebno je prethodno uklju?iti struku ili kontaktirati zastupnika koji prodaje sredstvo za koje nam nije jasno kako ga primijeniti i može li se uop?e primijeniti za vaše vozilo
– ?esto vlasnici vozila pretjeraju s aditivima u gorivu u cilju što bržeg procesa ?iš?enja, a to je sli?no kao kada presko?imo terapiju pa onda nepotrebno uzmemo dvostruku (ili višestruku) dozu lijeka odjedanput. Praksa bilježi primjere kada to ne završava dobro. Na primjer, zbog previsokih koncentracija aditiva kod ?ista?a ispuha modernih vozila (DPF-a) može do?i do pregrijavanja, ali i topljenja metalnih dijelova. Sve to zbog razvijanja previsokih temperatura u motoru koja nastaje zbog previsoke koncentracije aditiva u gorivu (ako je takav tip aditiva)
– Niz je kemijski razli?itih sredstava i aparata te opreme koji se primjenjuju za unutarnje ?iš?enje motora na odre?ene tipove naslaga. Naj?eš?e ista mogu biti samo dobra kao prevencija da ne do?e do nekog od problema, a ne kao sredstvo koje ?e riješiti nastali problem ili kvar na vozilu
– Ako je vaše vozilo u garanciji nema potrebe za razli?itim dodacima ulju ili gorivu jer otvorena je mogu?nost gubitka pokri?a garancije od proizvo?a?a na odre?ene komponente motora. ?esto proizvo?a?i ne dozvoljavaju upotrebe ?ista?a motora ili izvo?enja odre?enih ?iš?enja na motoru za vrijeme rada motora bez potrebe za otvaranjem motora. Prema tome ako sami kupujete neki od aditiva obavezno ?uvajte ra?une, kao i za gorivo, te koristite additive kojima su jasno deklarirani na hrvatskom jeziku namjena, primjena, doziranje, rukovanje, upotreba zaštitnih sredstava, zbrinjavanje i odlaganje nakon upotrebe. Tako?er, preporuka je kupovati one sa zaštitnim ?epom kako ih ne bi otvarala djeca
– Aditivi za ?iš?enje mogu biti dobra prevencija za starije motore uz preporuku nešto ranije zamijene filtara ulja, od 8000 do 12.000 km kako bi se smanjilo parenje ulja u usis motora. Starenjem ulja pove?ava se njegovo parenje koje djeluje kao ljepilo u kombinaciji s ispušnim plinovima. Oni sadrže ?estice ?a?e koje je propustio recirkuliraju?i ventil iz ispuha natrag u usis

Uglavnom, uvijek vrijedi ona stara, tko maže taj vozi, a vozilo je potrebno cca nakon svakih 500 km provesti na otvorenoj cesti 10 min. Treba dobro zagrijati motor, voziti s malo povišenim okretajima motora te brzinom vozila u skladu s prometnom regulacijom kako bi se odre?ene ne?isto?e o?istile. ?esto možemo motor usporediti sa zatvorenim kaminom kojeg bi naložili i ugasili svakih 10 min. Tako ?e stalno njegovo stijenke biti crne, a ložište ?e biti puno ugljika.

Izvor: Marin Morava / RevijaHAK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com