Dacia Jogger: gotovo stvaran dizajn

0
364

Dizajn vozila je napredovao tijekom posljednjih desetlje?a. Dizajneri su zamijenili svoje olovke 3D modeliranjem, a inženjeri budu?e modele testiraju puno prije nego što prvi fizi?ki prototipovi ugledaju svjetlo dana. Pitate se kako? Zahvaljuju?i sustavu CAVE (Cave Automatic Virtual Environment), platformi virtualne stvarnosti, koja se može koristiti za kretanje izvan i unutar vozila tijekom faze dizajna. U tehni?kom centru Titu u južnoj Rumunjskoj, Dacijini timovi testiraju sveobuhvatno iskustvo dizajniranja. Optimizirali su modularnost unutrašnjosti i prostranost potpuno novog Dacia Joggera. Ovo je njihova pri?a.

Dok povratak u budu?nost poput Martyja McFlyja u Docovom ?uvenom DeLoreanu DMC-12 još uvijek u spada u znanstvenu fantastiku, danas ve? ipak možemo živjeti malo ispred svog vremena zahvaljuju?i novoj tehnologiji koju nudi automobilska industrija. U Tituu se inženjeri ve? upuštaju u neobi?ne avanture, voze?i se u modelima koji još ne postoje. Ovaj gradi? udaljen 45 minuta od Bukurešta, koji broji nešto manje od 10.000 stanovnika, zacijelo ima duh velikoga grada budu?i da je sjedište drugog najve?eg testnog postrojenja Renault Grupe na svijetu. Najsuvremenija tehnologija, zavojite staze, brojne ispitne linije, ?ak i komore za „mu?enje” – za ispitivanje otpornosti materijala – i… sustav CAVE – Cave Automatic Virtual Environment. Ovdje zapo?inje naše putovanje s Ionutom, zaduženim za ergonomiju proizvoda, u paralelni svemir. Virtualno putovanje koje ?e nas približiti stvarnosti.

„Sustav CAVE je alat koji se koristi za simulaciju stvarnosti. Koristi se da bi korisnik doživio svaki element vozila i prema tome procijenio osje?aj sigurnosti, ergonomije i udobnosti u vozilu, a zatim i primijenio korekcije u stvarnom vremenu.”
Ionut, Voditelj odjela za ergonomiju proizvoda

Pet zidova, deset projektora i šest milijuna piksela

Sustav CAVE idealan je alat za provjeru shema novog modela ?ak i prije nego što se može napraviti prvi fizi?ki prototip. Zahvaljuju?i stereoskopskim videozapisima koji se projiciraju na pet zidova, u prostor koji korisnike postavlja u multidimenzionalnu stvarnost. Korisnici se tada mogu kretati oko vozila, pa ?ak i u?i u njega, kao da se radi o pravom automobilu. Nakon temeljite provjere pomo?u 3D nao?ala i višestrukih interakcija izme?u ispitiva?a, nekoliko klikova je sve što im je potrebno za promjenu dizajna vozila. Sve je ispitano s visokom razinom preciznosti koju omogu?uje razlu?ivost od šest milijuna piksela: ergonomija komandi na armaturnoj plo?i, vidljivost u razli?itim kutovima vozila, pristupa?nost, udobnost, pa ?ak i cjelokupni dizajn.

„Sustav CAVE ide ruku pod ruku s kacigama koje osiguravaju sveobuhvatno iskustvo zahvaljuju?i vrhunskoj kvaliteti slike i interaktivnim mogu?nostima, gdje više dizajnera može promatrati i raditi na istom vozilu, ?ak i prilikom simulirane vožnje. Razlu?ivost piksela je istovjetna onoj ljudskog oka, korisnik vidi vozilo kao da je stvarno.”
Andras, Stru?ni voditelj Renault Grupe, Imerzivna simulacija i VR

„Sustav virtualne stvarnosti omogu?uje provjeru karakteristika vozila ?ak i u ranim fazama projekta, bez potrebe za stvaranjem više fizi?kih prototipova. Sustav CAVE osigurao nam je uštedu više od 2 milijuna eura godišnje.” Ionut, Voditelj odjela za ergonomiju proizvoda

Novi virtualni svijet

Hodanje planinskom stazom, a pri tome ostaju?i u zatvorenom ?ini se nemogu?im. No uz sustav CAVE, ispitiva?ima su ?esto postavljeni složeni zadaci. Primjerice, prilikom ispitivanja tre?eg reda sjedala u novom obiteljskom automobilu sa sedam sjedala Dacia Joggeru, odabrana je skupina od trinaest ljudi za putovanje u virtualni svijet. Mladi i stari (odobrena antropometrijska mjerenja!), žene i muškarci, razna zanimanja… kriteriji odabira bili su vrlo precizni da bi se postigao osje?aj što sli?niji stvarnoj situaciji. Virtualna cesta tako?er je konfigurirana za ispitivanje svih doživljaja: pasivna vožnja (krajolik se pomi?e kao da se vozite iako papu?ice nisu aktivne), stati?ka potvrda (vidljivost, ergonomija, dizajn) i fizi?ka percepcija (udobnost, sigurnost). Korisni?ki dojmovi onih koji su iskusili impresivni sustav CAVE doveli su do promjene arhitekture novog Joggera: drugi red sjedala pomaknut je naprijed za 20 mm!

„Optimizirali smo modularnost unutrašnjosti i stvorili vrlo udoban tre?i red za sve putnike. Uspjeli smo promijeniti položaj sjedala bez zna?ajnog gubitka vremena za ostvarenje projekta.” Ionut, Voditelj odjela za ergonomiju proizvoda

„U budu?nosti ?e nekoliko korisnika mo?i upravljati jednim objektom, svaki sa svojeg stajališta. Mini LED tehnologija uskoro ?e omogu?iti izgradnju sustava CAVE s video-projekcijama na zidovima, u prostorijama namijenjenim za reviziju projekata.”
Andras, Stru?ni voditelj Renault Grupe, Imerzivna simulacija i VR

Brza provjera valjanosti, višestruka ispitivanja, smanjenje troškova, interakcije s korisnicima… prednosti ovog alata su brojne i odražavaju DACIJIN DUH: automobili prilago?eni zahtjevima kupaca! Slobodno pitajte vlasnike potpuno novog Joggera.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com