Hyundai IONIQ 6: elektrificirana svjetska premijera

0
111
- Advertisement -

Hyundai Motor Company lansira željno iščekivani IONIQ 6, elektrificirani ‘streamliner’ digitalnu svjetsku premijeru filmom . Kao novi model u potpuno električnoj liniji marke IONIQ, niz naprednih tehnologija, personaliziranih značajki i proširenog dometa elektrificiranog ‘streamlinera’ redefinira granice električne mobilnosti.

IONIQ 6 pruža procijenjeni potpuno električni domet od preko 610 km , u skladu sa standardnom Worldwide Harmonized Light Vehicle testnom procedurom (WLTP), kao i ultrabrzu mogućnost višestrukog punjenja od 400V/800V, koju je omogućila električna globalna modularna platforma Hyundai grupe (E-GMP). Također nudi najvjerojatnije Hyundaijev najaerodinamičniji stil do sada i niz osnažujućih značajki, kao što su dvobojna ambijentalna rasvjeta, osvjetljenje Speed Sync, EV Performance Tune-up podešavanja i Electric Active Sound Design (e-ASD), poboljšavajući tako iskustvo vožnje električnih automobila.

- Advertisement -

IONIQ 6 je sljedeći ambiciozan korak naprijed u strategiji Hyundaija za ubrzanje prijelaza na elektrifikaciju i poziciju globalnog lidera u proizvodnji električnih vozila,” rekao je Jay Chang, predsjednik i izvršni direktor Hyundai Motor Company. “IONIQ 6 elektrificirani streamliner pružit će jedinstveno i osebujno iskustvo za vozače i putnike, optimizirano u svakom pogledu za redefiniranje električne mobilnosti.”

Personalizirani unutarnji prostor projektiran da bude jednostavan za život
Elektrificirani streamliner koristi prednosti E-GMP platforme kako bi pružio iznimno dugačak međuosovinski razmak od 2.950 mm, podržan izborom kotača od 20 ili 18 inča. Uz impresivnu ukupnu duljinu od 4855 mm, širina IONIQ-a 6 od 1880 mm i visina od 1495 mm daju mu izrazito elegantan i moderan izgled koji ga izdvaja od mase sličnih električnih vozila.

IONIQ 6 je dizajniran i projektiran kako bi neprimjetno poboljšao naš svakodnevni život kao mjesto rada i opuštanja,” rekao je Thomas Schemera, izvršni potpredsjednik, direktor globalnog marketinga i voditelj odjela za korisničko iskustvo, Hyundai Motor Company. “Inovativna unutrašnjost pomno je osmišljena kao osobni prostor poput čahure, poboljšan najnovijim tehnologijama za stvaranje sigurnog iskustva vožnje bez stresa. Prostrana unutrašnjost, s održivošću i upotrebljivošću u svojoj biti, ponovno predstavlja korak naprijed za električna vozila, u skladu s vrijednostima naših kupaca.”

Unutrašnjost IONIQ-a 6 posebno je razvijena kako bi služila kao udobno i personalizirano skrovište. Dvobojna ambijentalna rasvjeta omogućuje vozaču da prilagodi izgled i dojam unutarnje kabine odabirom iz spektra od 64 boje i šest unaprijed odabranih tema. Način ‘Speed Sync Lighting’ dodaje emocije iskustvu vožnje mijenjajući svjetlinu unutarnjeg osvjetljenja na temelju brzine vozila.

Opcijska Relaxation Comfort sjedala u prvom redu promoviraju opuštanje jednostavnim podešavanjem kuta sjedala. Osim toga, sva sjedala posebno su proizvedena za potpuno električne modele i približno su 30 posto tanja od onih u drugim konvencionalnim modelima, pružajući više prostora za putnike. Dostupna su četiri USB priključka tipa C i jedan USB priključka tipa A, kako bi se poboljšala udobnost korisnika.

Personalizirano iskustvo vožnje IONIQ-a 6 dodatno je poboljšano sustavom podešavanja EV Performance Tune-up, koji vozaču omogućuje slobodnu prilagodbu upravljanja, načina rada motora, osjetljivosti papučice gasa i načina pogona. Vozači mogu stvoriti niz različitih kombinacija sa samo nekoliko klikova na gumb, kako bi zadovoljili svoje individualne potrebe.

IONIQ 6 ima e-ASD, tehnologiju koja električna vozila čini uzbudljivijim i prilagođenijim ljudima. Optimalni zvuk poput svemirskog broda dodaje se u kabinu, a glasnoća se mijenja ovisno o načinu vožnje vozila.

“IONIQ 6 povezuje emocionalno usklađivanje funkcionalnosti s estetikom,” rekao je SangYup Lee, izvršni potpredsjednik i voditelj Hyundai Design Centera. “Prepoznatljivi aerodinamični dizajn rezultat je bliske suradnje između inženjera i dizajnera, s opsesivnom pažnjom na detalje i vrijednosti usmjerene na kupca u srži. Stvorili smo IONIQ 6 kao sigurnu čahuru koja nudi personalizirano mjesto za sve.”

Isporučuje obilnu snagu i energiju
IONIQ 6 dostupan je s nizom pogonskih motora i paketa baterija, kako bi zadovoljio potrebe svakog kupca. Baterija dugog dometa od 77,4 kWh može se kombinirati s dva elektromotora, bilo sa stražnjim pogonom (RWD) ili pogonom na sva četiri kotača (AWD). Vrhunska postavka s dvostrukim motorom je opcija AWD, koja proizvodi kombiniranu izlaznu snagu od 239 kW i 605 Nm okretnog momenta. Ova konfiguracija može ubrzati od 0 km/h do 100 km/h za 5,1 sekundu.

IONIQ 6 može se pohvaliti impresivnom stopom učinkovitosti u potrošnji energije. Prema WLTP-u, potrošnja energije standardne baterije od 53 kWh s 18-inčnim gumama i motorom koji pokreće stražnje kotače procjenjuje se na ispod 14 kWh/100 km. To čini IONIQ 6 jednim od energetski najučinkovitijih vozila na tržištu.

IONIQ 6 E-GMP arhitektura može podržati 400-V i 800-V infrastrukturu punjenja, s 800-V punjenjem kao standardom; može primiti punjenje od 400 V bez potrebe za dodatnim komponentama ili adapterima. S punjačem od 350 kW, IONIQ 6 se može napuniti od 10 posto do 80 posto u samo 18 minuta.

IONIQ 6, kao i IONIQ 5 prije njega, pruža inovativnu funkciju tehnologije vehicle-to-load (V2L), koja korisnicima omogućuje punjenje bilo kojih električnih uređaja — idealno za napajanje potrepština tijekom nestanka struje, kampiranja ili projekata na otvorenom. V2L je omogućen pomoću dostupnog dodatnog adaptera i ulazi u vanjski priključak za punjenje. Uz vanjsku utičnicu, postoji druga utičnica ispod stražnjeg reda sjedala za punjenje prijenosnih računala, telefona i drugih uređaja.

Napredna tehnologija i svrhovite značajke
Modularna nadzorna ploča s dodirnim zaslonom IONIQ-a 6 integrira 12-inčni infotainment dodirni zaslon i 12-inčnu digitalnu instrumentnu ploču, koja sadrži napredne tehnologije za poboljšano digitalno korisničko iskustvo koje se može prilagoditi njihovim potrebama.

Infotainment sustav IONIQ-a 6 pruža mapiranje radijusa putovanja u stvarnom vremenu na temelju trenutnog stanja napunjenosti. Povezane automobilske usluge sustava također pomažu u traženju i planiranju najbolje rute koja uključuje stanicu za punjenje na putu.

Apple CarPlay i Android Auto izgledaju sjajno na ovom širokom zaslonu. Dostupna je podrška za višestruku Bluetooth vezu, tako da se dva uređaja mogu upariti istovremeno — jedan za telefonske pozive i jedan za streaming glazbe. Osam zvučnika vrhunskog zvučnog sustava Bose, uključujući subwoofer, strateški su raspoređeni po cijelom vozilu za visokokvalitetno iskustvo slušanja. Navigacijski sustav dolazi s ažuriranjima Bluelink® Infotainment/ažuriranja karte.

Napredni sustavi pomoći u vožnji osiguravaju visoku razinu sigurnosti
IONIQ 6 opremljen je sljedećom razinom Hyundai SmartSense sustava, naprednog sustava pomoći vozaču, koji osigurava sigurnost i udobnost na cesti.

Highway Driving Assist 2 (HDA 2, Sustav pomoći u vožnji autocestom) pomaže u održavanju postavljene udaljenosti i brzine od vozila ispred pri vožnji na autocesti i pomaže u centriranju vozila u voznom traku tijekom vožnje, čak i u zavoju. U slučaju da vozilo sa strane vozi vrlo blizu, pomaže da se prilagodi putanja vozila, da vozilo ne bude u opasnosti. Ako vozite brže od određene brzine, držeći upravljač i upravljajući prekidačem pokazivača smjera, sustav automatski mijenja traku u naznačenom smjeru.

Smart Cruise Control (SCC, Pametni tempomat) pomaže u održavanju udaljenosti od vozila ispred i održava brzinu koju je odredio vozač odražavajući naučeni stil vožnje vozača. Kada je SCC neaktivan, funkcija uči stil vožnje vozača. Kada se SCC aktivira, funkcija prestaje učiti i vozi automatski oponašajući naučeni stil vožnje.

Forward Collision-Avoidance Assist (FCA, Sustav pomoći za izbjegavanje frontalnog sudara) pomaže u izbjegavanju sudara s objektima ispred vozila tijekom vožnje. Ako vozilo ispred iznenada uspori ili ako se otkrije opasnost od sudara sprijeda, poput zaustavljenog vozila ili pješaka, daje upozorenje. Nakon upozorenja, ako rizik od sudara ostane, može pomoći pri hitnom kočenju. Tijekom vožnje, ako postoji opasnost od sudara s biciklistom ispred ili s nadolazećim vozilom tijekom skretanja na raskrižju, može pomoći pri hitnom kočenju.

SEL i Limited paketi opreme uključuje poboljšane Funkcije izbjegavanja sudara u križanju (Junction Crossing), sustave Lane-Changing Oncoming i Lane-Changing Side zajedno sa Sustavom za izbjegavanje sudara (Evasive Steering Assist). Tijekom vožnje kroz raskrižje, ako postoji opasnost od sudara s nadolazećim vozilima s lijeve ili desne strane, sustav automatski pomaže pri hitnom kočenju. Prilikom mijenjanja traka tijekom vožnje, ako postoji opasnost od sudara s nadolazećim vozilom u susjednom traku ili vozilom ispred u susjednom traku, automatski pomaže pri izbjegavanju upravljanjem. A tijekom vožnje, ako postoji opasnost od sudara s pješakom, koji je djelomično na planiranoj putanji vozila, automatski pomaže pri izbjegavanju upravljanjem.

Druge značajke poluautonomne vožnje uključuju Inteligentnu pomoć pri ograničenju brzine (ISLA), koja prilagođava brzinu vozila u skladu s ograničenjem brzine, i Sustav automatskog paljenja dugih svjetala (HBA), koja može pomoći pri uključivanju i isključivanju dugih svjetala noću kako bi se izbjeglo zasljepljivanje vozila koja se približavaju iz suprotnog smjera.

IONIQ 6 ima nekoliko funkcija vezanih uz pozornost vozača. Driver Attention Warning (DAW) analizira pozornost vozača tijekom vožnje i upozorava kada je to potrebno. On daje upozorenje kada se otkriju znakovi nepažnje vozača i preporučuje odmor ako je potrebno. Tijekom zaustavljanja, vozač je upozoren ako vozilo ispred njega krene.

Nekoliko funkcija radi zajedno kako bi pomoglo u izbjegavanju sudara u različitim situacijama u vožnji. Sustav za izbjegavanje sudara u mrtvom kutu (BCA) pomaže u izbjegavanju sudara na stražnjoj strani vozila prilikom mijenjanja prometnog traka. Prilikom uključivanja pokazivača smjera za promjenu voznog traka, ako postoji opasnost od sudara s vozilom na stražnjoj strani, može dati upozorenje. Ako napuštate mjesto za paralelno parkiranje i postoji opasnost od sudara s vozilom sa stražnje strane, može pomoći pri hitnom kočenju.

Druga funkcija, Blind-Spot View Monitor (BVM, Nadzor mrtvog kuta), prikazuje video prikaz mrtvog kuta na zaslonu za sigurnu promjenu traka. Kada upravljate prekidačem pokazivača smjera, on prikazuje video prikaz mrtvog kuta za naznačeni smjer.

IONIQ 6 također osigurava sigurnost putnika na stražnjim sjedalima s upozorenjem o sigurnom izlasku (SEW), koje daje upozorenje kada se vozilo približava sa stražnje strane dok izlazite iz vozila. Kada putnik otvori vrata kako bi izašao iz vozila nakon zaustavljanja, ako se detektira vozilo koje se približava sa stražnje strane, sustav daje upozorenje.

Razne značajke Sustava pomoći pri parkiranju čine parkiranje u raznim okolnostima lakšim nego prije. Unaprijeđen sustav Pametna pomoć pri parkiranju na daljinu (RSPA 2) pomaže pri daljinskom parkiranju pomoću sustava Remote Parking (Daljinsko parkiranje) ili pomaže u daljinskom izlasku s parkirnog mjesta kad ste izvan vozila pomoću sustava Remote Operation (Daljinsko upravljanje). Ova značajka radi za paralelno, okomito, pa čak i dijagonalno parkiranje.

Surround View Monitor (SVM, Sustav kamera za pregled okruženja) prikazuje video situacije oko vozila za sigurno parkiranje. Pomoć pri izbjegavanju sudara pri parkiranju naprijed/bočno/nazad (PCA) pomaže u izbjegavanju sudara s pješacima i objektima oko vozila tijekom parkiranja ili izlaska. Ako postoji opasnost od sudara s pješacima ili objektima tijekom parkiranja i izlaska, daje upozorenje. Nakon upozorenja, ako se rizik od sudara poveća, automatski pomaže pri hitnom kočenju.

Slično tome, Pomoć pri izbjegavanju stražnjeg bočnog sudara (RCCA), pomaže u izbjegavanju sudara s nadolazećim vozilima s lijeve ili desne strane vozila tijekom vožnje unatrag. Ako tijekom vožnje unatrag postoji opasnost od sudara s nadolazećim vozilom s lijeve ili desne strane, daje upozorenje. Nakon upozorenja, ako se rizik od sudara poveća, automatski pomaže pri hitnom kočenju.

Bežično ažuriranje softvera
IONIQ 6 je prvi model marke Hyundai koji nudi značajku bežičnog (OTA, over-the-air) ažuriranja softvera za različite kontrolere. Ova tehnologija omogućuje vozačima da nadograde kontrolere vozila za električne uređaje, autonomnu vožnju, bateriju i ostalo, kako bi pružili sigurnije i praktičnije iskustvo vožnje. Vozači također mogu ažurirati karte i medijski softver pomoću OTA funkcije.

IONIQ 6 opcije boja
IONIQ 6 dostupan je u spektru od 12 vanjskih boja, uključujući Gravity Gold Matte zlatnu, Abyss Black Pearl crnu, Serenity White Pearl bijelu, Curated Silver Metallic srebrnu, Nocturne Grey Metallic sivu, Nocturne Gray Matte sivu, Transmission Blue Pearl plavu, Biophilic Blue Pearl plavu, Ultimate Red Metallic crvenu, Digital Green Pearl zelenu, Digital Green Matte zelenu i Byte Blue plavu.

Za unutrašnjost su dostupne četiri boje: tamno siva sa svijetlo sivom, tamno maslinasto zelena sa svijetlo sivom, crna s blijedo smeđom i crna.

IONIQ 6 proizvodnja
Proizvodnja IONIQ-a 6 trebala bi započeti u trećem kvartalu 2022. Raspored lansiranja na tržište bit će objavljen kasnije.

- Advertisement -