Ne bacajte novac na nepotrebnu i skupu opremu vozila

0
1485

Bogata oprema i pametna tehnologija u automobilima zvu?e sjajno, sve dok nešto ne po?e po zlu, a tada se ra?uni za popravke znaju brojati i u desecima tisu?ama kuna.

Ono ?ega nema, ne može se pokvariti. Iskusnim voza?ima ovo je dobro staro pravilo itekako poznato. Bili od onih koji u?e na tu?im pogreškama ili onih koji baš sve moraju iskusiti na svojoj koži, mnogi su od nas prije ili kasnije imali prilike iskusiti što ono to?no zna?i. Za po?etak, treba re?i da ono, dakako, posebno vrijedi pri kupnji rabljenih automobila, ali se ni oni koji vozilo biraju me?u najnovijom ponudom u salonu prema njemu ne trebaju odnositi s manje poštovanja. Jer, kao što znamo, kvarovi na novim vozilima znatno su rje?i, ali ne i nemogu?i.

Automobil se, dakako, ne kupuje svaki dan, posebno ne onaj potpuno novi i jasno je da smo pri takvom ?inu ?esto podložni razum podrediti emocijama. Posebno to do izražaja dolazi iskrsne li vam pritom kakva dobra prilika, bilo to u obliku, primjerice, akcijske cijene nekog konkretnog modela ili možebitnog povoljnog, ili ?ak besplatnog paketa opreme. Potpuno jasno, jer tko bi se normalan odrekao vožnje u, recimo, mo?nom terencu pokretanom snažnim turbomotorom, s munjevitim automatskim mjenja?em s dvostrukom spojkom i mo?nim pogonom na sva ?etiri kota?a. Ili u kakvom sportskom coupeu s podesivim zra?nim ovjesom i sustavom upravljanja putem sva ?etiri kota?a, i sve to s radarskim sustavima automatskog ko?enja, superudobnim masažnim sjedalima i, primjerice, velikim, elektronski pokretanim panoramskim krovom…

Priznat ?ete, zvu?i sjajno, ma za koju se od navedenih opcija odlu?ili. I jest sjajno, ako nešto ne po?e po zlu, a ako po?e, popravci se koda ovakvih automobila znaju brojiti i u desecima tisu?ama kuna. Radi li se o rabljenima, jasno je da je rije? o iznosima koji nerijetko premašuju cijenu ?itavog vozila. Zato treba biti posebno pažljiv i dobro provjeriti odre?enu opremu, ?ak i ako je besplatna. Jasno je, me?utim, da najviše opreza treba biti kod kupnje rabljenih i da pritom nije zgorega pripaziti na nekolicinu detalja, po?evši od (pre)velikih kota?a s neobi?nom (?itaj skupom) dimenzijom guma, do vrste prijenosa. Ovdje donosimo samo nekoliko primjera…

Automatski mjenja? – recept za glavobolju

Ve? i obi?ni automatski mjenja? u startu predstavlja dodatni trošak u odnosu na ru?ni, a k tome je i znatno opasniji po vlasnikov nov?anik do?e li do kvara. Specijalne verzije, poput sve popularnijih munjevito brzih i u?inkovitih mjenja?a s dvostrukom spojkom (DSG), u cijelu pri?u unose dodatnu dimenziju jer ih mnogi voza?i vole forsirati, a pritom su skloni previdjeti njihovo servisiranje, odnosno zamjenu ulja.

Na taj na?in prije ili poslije može do?i do pojave prvih simptoma kvara, poput cukanja i zujanja. Sli?no vrijedi i za CVT, odnosno sustav kontinuiranog bezstupanjskog prijenosa, koji tako?er ima neke svoje prednosti, ali koji, kao i gore spomenuti DSG, u slu?aju kvara može donijeti mnogo brige i nemale financijske izdatke.

Kupujete li novi takav automobil, uživajte u njemu, ali ne zanemarujte redovito održavanje i budite posebno oprezni nabavljate li rabljenoga. Još bolje, ako je ikako mogu?e, odvezite ga na specijalizirani pregled jer u slu?aju kvara troškovi popravka startaju na nekoliko tisu?a kuna, a u slu?aju zamjene ili kupnje novoga sklopa mogu se brojati u desecima tisu?a…

Mnoge stvari izre?ene na temu posebnih mjenja?a mogu se primijeniti i u pri?i vezanoj uz posebne vrste ovjesa, posebno zra?noga. U ovom ili onom obliku u svojoj ih ponudi imaju razni proizvo?a?i automobila i nije ?udno da ih mnogi voza?i koji su ih jednom imali prilike isprobati žele uvijek imati na raspolaganju. O nenadmašnoj udobnosti Citroena po tom pitanju dobro je poznato, pri?e se doslovne prenose s koljena na koljeno još tamo od 1955. godine i dolaska legendarnog Žabina hidropneumatskog ovjesa.

I pola stolje?a kasnije neki moderni elektroni?ki upravljani zra?ni ovjesi s neprestanim podešavanjem temelje se upravo na njemu. S druge strane, nije tajna da se nemali broj vlasnika Citroena C4, C5, Picassa… diljem Europe u posljednjih nekoliko godina susretao s problemima sa zra?nim ovjesom, pri ?emu su se neki od njih odlu?ili za popravak koji je dijelom pokrio proizvo?a?, a neki za zamjenu zra?nih jastuka oprugama. No nisu oni jedini, popravak i zamjena dijelova zra?nog amortizera i kompresora zra?nog ovjesa realnost su s kojima su se imali prilike susresti i vlasnici raznih Mercedesa, BMW-a, Audija i Land Rovera. Sofisticirana tehnika, jednostavno, zahtijeva puno pažnje i redovitog održavanja bez obzira na to s ?ijim potpisom dolazi.

Dvomaseni zamašnjak i masni ra?uni

Upravljanje putem sva ?etiri kota?a tako?er spada u ovu kategoriju. Sustav je to kod kojega su vozne osobine automobila poboljšane zahvaljuju?i ?injenici da se kod njega u zavoj ne skre?e okretanjem samo prednjih nego i stražnjih kota?a. U pravilu funkcionira tako da se na nižim brzinama (do 40, 50, 60… km/h, ovisno o konkretnome modelu) stražnji kota?i okre?u u smjeru suprotnom od prednjih, a na višim brzinama u istom tom smjeru. U oba slu?aja, prolasci kroz zavoje znatno su brži i dinami?niji. Prvi takvi automobili pojavili su se još po?etkom prošloga stolje?a, da bi ih u serijskim modelima 1980-ih i 1990-ih ponovno aktualizirali Nissan, Honda i Mazda, a nešto kasnije i BMW, Renault, Audi te drugi proizvo?a?i. Zgodan izum, no osim što dobar dio voza?a uop?e ne primje?uje posebnu razliku s ili bez takvog sustava, ne treba biti posebno pametan da se shvati kako ?e vam, recimo, ne samo u slu?aju kvara, nego i u slu?aju naleta straga prouzro?iti dodatne financijske izdatke. Ne treba li vam nešto takvo ako kupujete rabljeni, radije ga izbjegnite.

Jedan od dijelova koji ?ete u takvoj situaciji malo teže izbje?i, a mogao bi vam tako?er, prije ili kasnije, izbiti dosta novca iz džepa, svakako je dvomaseni zamašnjak. Sli?no kao što je to slu?aj sa zup?astim remenom, koji vam uz neodgovaraju?e održavanje može prouzro?iti pravu havariju, ali ga ne možete izbje?i ako je prijenos na vašem vozilu riješen na taj na?in (a na ve?ini vozila jest), dvomaseni zamašnjak u vozilu ili imate ili nemate.

Rije? je o dijelu koji se obi?no treba zamijeniti ili kod prve illi kod druge zamjene spojke, dakle kupujete li relativno novi automobil, relativno ste sigurni, no pri kupnji rabljenog to baš i nije slu?aj. Njegov glavni problem je, dakako, visoka cijena, jer se ona u pravilu broji u tisu?ama kuna, što zna?i da zajedno sa zamjenom spojke iz nov?anika u trenu može izvu?i i po desetak tisu?a kuna i više. Alternativa postoji u obliku obi?nog zamašnjaka, koji je jeftiniji i op?enito pristupa?niji, no mehani?ari je ne preporu?uju jer je onda i vožnja druga?ija i manje ugodna (dvomaseni zamašnjak i služi zato da bi rasteretio mjenja? i druge dijelove), a u nekim slu?ajevima i produljuje put ko?enja. Ukratko, to nije to…

Diferencijal ?ini razliku

Od turbopunja?a do zra?nih jastuka i injektora, raznih radara i lidara te svega onoga što se još može na?i u suvremenom automobilu – sve je to podložno kvarovima i zahtijeva velike financijske izdatke. Jedan od najvažnijih dijelova vozila, nadalje, je i diferencijal jer omogu?ava da se kota?i na pogonskoj osovini okre?u razli?itim brzinama. Da to nije tako, ?ak i svladavanje najjednostavnijih zavoja za svaki bi automobil predstavljalo nerješiv problem. S vremenom, dakako, strada i ovaj dio vozila, a ovisno o samoj vrsti kvara trošak pritom može iznositi od oko nekoliko stotina ili tisu?u kuna, ako je dovoljno zamijeniti ležajeve i nasipati novo ulje, ali ako treba mijenjati cijeli diferencijal, cijene doslovce lete u nebo i broje se u 30, 40, 50 i više tisu?a kuna. A bez diferencijala se, za razliku od ve?ine gore spomenutih dijelova, ne može. Na kraju, ?injenica jest da je automobil složeni organizam koji s vremenom i eksploatacijom postaje sve podložniji kvarovima, a popravci pritom uglavnom ne postaju sve jeftiniji, nego upravo suprotno, sve skuplji. Zato, pri kupnji budite pažljivi i niste li sigurni u nešto, raspitajte se. To ?e svakako biti bolje nego da kupujete napamet i stvorite si silne probleme.

Izvor: HAK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com