Test: Mazda 3 G120 TAKUMI

0
2508

Zoom, zoom, zoom.. tako bi mogli krenuti s opisom ove Mazde, a pri tome ne mislimo na onaj poznati Mazdin slogan ve? na okretnost koju ima ovaj Mazdin kompakt i lako?u upravljanja u gotovo svim situacijama.

C segment pršti od ponude, a 90% automobila iz tog kompaktnog segmenta ima što pokazati, pa je gotovo nemogu?e ponuditi nešto novo, prije svega zanimljivo i atraktivno širim masama, a ne samo ciljanoj populaciji (?itaj zaljubljenicima pojedinog branda). Mazdini dizajneri prije svega navedeni „problem“ shvatili su ozbiljno, ?emu svjedo?i atraktivan dizajn i smatramo kako je ?uveni toliko puta spomenuti KODO dizajn najbolje „sjeo“ trojci. Mazda 3 osim što izgleda atraktivno ima i izvanrednu aerodinamiku što je i za vrijeme našeg sedmodnevnog testa svaku vožnju stavljalo u novu dimenziju užitaka bez šumova, otpora vjetra ali i relativno nisku potrošnju.

Na test smo dakle dobili Mazdu3 Takumi. Takumi je japanska rije? koja se koristi za zanatliju odnosno vještog „meštra“ i Mazda 3 je upravo to, znala?ki opremljen, dizajniran i okretan kompakt. Takumi paket opreme tik je iznad Attractiona, a nudi dodatno atraktivne tamne aluminijske naplatke od 18 cola, sjedala u kombinaciji kože i brušene kože, kameru za vožnju unazad, parking senzore, dnevna prednja i stražnja svjetla u LED tehnologiji (prednji farovi su u bi-xenon varijanti), zatamnjena stražnja stakla i sistem detekcije mrtvog kuta.

Vanjski dizajn, pogotovo sprijeda podsje?a na ve?i model Mazdu 6, no još uvijek ima odre?enu dozu šarma i ve?e agresivnosti nego što je to kod „šestice“. Klinasta silueta, veliki alu naplatci i atraktivno izveden stražnji kraj sa dvostrukim ispušnim cijevima u najmanju ruku neupu?enim prolaznicima sugeriraju kako je u pitanju izrazito bogato opremeljen i mo?no pogonjen automobil, što je djelom to?no, no ipak pod poklopcem je „tek“ 120 KS koje isporu?uje dvolitreni atmosferac.

Mazda3 nalazi se pri samom vrhu najljepših autmobila u kompaktnom segmentu i ono što je sigurno da „kralj“ iz Wolfsburga po pitanju izgleda pokraj Mazde nema što tražiti. U interijeru nalazimo i prve oku vidljive promjene i to kod središnje ventilacije koja se nalazi ispod 7“ multimedijalnog zaslona kojim se upravlja putem HMI rotacionog „joysticka“, pa u osvježenoj „trojci“ nema jedan okrugli otvor i drugi pravokutnog obilka (kao što je to kod Mazde 2 i MX-5), ve? 2 simetri?na otvora koja stvaraju i dozu njema?ke ozbiljosti.

Kvalitetni materijali, na dodir ugodna plastika i odli?na završna obrada jamac su kvalitete, prostora u unutrašnjosti ima dovoljno za ?etiri odrasle osobe i maksimalan komfor za njih. Volan i ru?ica mjenja?a presvu?eni su kožom, voza?ka pozicija je ve? kod prvog sjedanja za upravlja? odli?na i stvara se izvrstan osje?aj ugodne i poznavanja vozila bez dodatnih potreba za bilo kakvim privikavanjem jer sve je posloženo više nego intuitivno.

Prtljažni prostor nije spektakularan no sa 364 litre obujma uglavnom zadovoljava. Mazda 3 nudi i brojna mjesta za odlaganje raznih sitnica ?ime kompenzira „nedostatak“ ve?eg prtljažnika (ako to možemo nazvati nedostatkom). Sjedala su udobna kako sprijeda tako i straga, dok prednji red ima i poprili?no dobar bo?ni oslonac. U uvodu spomenuta zvu?na izolacija još jedan je plus, pa su tako duga putovanja u Mazdi3 opuštaju?a.

Preglednost u svim smjerovima je odli?na, a kod parkiranja veliku pomo? nudi i kamera za vožnju unazad sa tandemom senzora. Pod poklopcem motora nalazi se dvolitreni benzinac snage 120 KS koji je odli?an izbor za prosje?nog voza?a. Automobil raspolaže s dovoljno snage, a uz lakšu nogu na papu?ici gasa oduševljava i malom potrošnjom. Tih i kultiviran rad uz dobar odaziv ve? pri niskim okretajima na prvi dojam obe?ava, no nikako se ne razme?e snagom. Da bi prodisao punim plu?ima potrebno ga je visoko vrtiti pa je tako maksimalna snaga dostupna pri 6000 okretaja odnosno maksimalni okretni moment od 210 Nm pri 4000 okretaja. Shodno tome Mazda 3 G120 s mjesta do 100 km/h ubrza za 8,9 sekundi dok je maksimalna brzina 195 km/h. Tvorni?ki deklarirana potrošnja u mješovitom režimu vožnje iznosi 5,1 litru dok realno kod nas na testu kretala se od 6 do 6,5 litara. Naravno, pri dinami?nijoj vožnji ra?unajte i na litru do dvije više.

Ono što nas je najviše oduševilo svakako je precizno upravljanje i izrazito dobar povratni osje?aj na upravlja?u što Mazdu 3 svrstava u isti koš ni manje ni više nego sa još jednim japanskim konkurentom – Hondom Civic. Golf kao „kralj ove klase“ po pitanju voznih osobina sa spomenutim dvojcem nema što tražiti.

Dinami?na karoserija i izrazito laka kontrola ostavljaju dojam okretnosti kao kod nekih modela iz B segmenta. Besprijekoran je i šesterostupanjski ru?ni mjenja?. Kratki prijenosni omjeri odli?no su optimizirani u smislu ostvarivanja maksimalnog balansa izme?u performansi i ekonomi?nosti. Ono što ?e svakako odgovarati sportski nastrojenim voza?ima je nijansu tvr?i ovjes. Mazda 3 je udobna, no sigurno nije poput nekog francuskog kompakta. Agregat koji pogoni testni model obavlja sve zadatke bez problema što donosi izvjesnu dozu zadovoljstva voza?u uz bezbrižnu vožnju i izuzetno velik broj kilometara. Mazda 3 na listama pouzdanosti kotira veoma visoko, a ono što vlasnici isti?u je ve? navedena pouzdanost i kvaliteta izrade što nikako ne treba ?uditi jer Mazda 3 dobar dio komponenti dijeli sa Mazdom 6.

Osvježena Mazda 3 donosi emocije i dozu zadovoljstva u vožnji koja nedostaje ve?ini automobila C segmenta. Sa zavidnom ergonomijom i lako?om korištenja te voznim osobinama Mazda 3 ne?e vas ostaviti ravnodušnima. Da, mnogi ?e re?i kako nije jeftina, kako motor nije napredan, kako nema turbo… Istina, no sasvim je jasno kako sve što je dobro ima i cijenu, kako ni jedan od turbo „motor?i?a“ malog obujma ne pruža toliko zabave, i kako nijedan ne?e trajati kao Mazdin „dvolitraš“. Svi koji vole biti primije?eni i uživati u kvalitetnim automobilima obavezno, ali obavezno trebaju imati Mazdu 3 G120 Takumi. Ipak, oni koji su u potrazi za performansama oko moraju baciti na G165 izvedbu.

Svi koji nisu „na ?isto“ s ovom „trojkom“ neka prošetaju do najbližeg Mazda salona i dogovore test vožnju kako bi se uvjerili u neke stvari.

SPECIFIKACIJE:

Motor: benzinski

Obujam: 1998 ccm

Snaga: 88kw/120KS @ 6000 RPM

Moment: 210 Nm @ 4000 RPM

Pogon: na prednje kota?e (FWD)

Mjenja?: ru?ni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 4460 x 1795 x 1465 mm

Prtljažnik: 364/1263 litara

Gume: 215/45 R18

Masa: 1205 kg

Max. brzina: 195 km/h

0 – 100 km/h:  8,9 sekundi

Potrošnja: 6,5 l/100km

Cijena: 173.389,00 HRK

 

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com